4p

Mit tehetnek a cégek a gazdasági válság közepette az aktuális trend megfordításáért, az eredmények mielőbbi növekedéséért? Szakértői cikkünk szerzője összegyűjtötte, hogy milyen kérdéseket kell ilyenkor feltenniük a vállalatvezetőknek.

A termékeink, szolgáltatásaink iránti csökkenő keresletet leggyakrabban nem a termékünk, szolgáltatásunk romló minősége okozza. A termékfejlesztés és a marketing illetve kommunikáció változtatása is jelenthet segítséget, ráadásul jó esély van arra, hogy a versenytársak aktivitása, száma is megfogyatkozik ilyenkor. A likviditási nehézségekkel küzdő, kevesebb tartalékkal rendelkező cégek szinte biztosan előttünk dobják be a törölközőt.

Kik maradnak talpon?


Amennyiben az üzleti folyamatok oldalán megfelelően reagáltunk a környezet változására, esetleg felkészültek is voltunk (hiszen az időszakonként visszaeső kereslet relatíve kevés szektorban volt teljesen ismeretlen jelenség), akkor az emberi oldalt kell górcső alá vennünk.

  • Kik azok az emberek, akik a cég eredményes működésére a legnagyobb hatással vannak?
  • Hogy működnek ma ezek az emberek?
  • Mennyire ismerjük őket?
  • Képesek elvégezni a munkájukat a megváltozott környezetben?
  • Hogyan végzik el a feladataikat?
  • Miért dolgoznak nekünk?
  • Mi mozgatja ma őket?
  • Szeretik ezt a fajta munkát?
  • Milyen terveik, milyen ambícióik vannak?
  • Mi jelent nekik kihívást a munkában?
  • Ha vezetők, hogyan látja őket a közvetlen környezetük?
  • Mit mondanak a beosztottjaik, mit mondanak a velük rendszeresen együttműködő társosztályok, vezetők, mire lenne szükség az eredményesebb működéshez?
  • Hol, pontosan miben látják a szervezetben (különböző szinten) dolgozó munkatársak a mostani "kitörési pontokat", növekedési lehetőségeket?
  • Hol vannak a növekedési lehetőségek egy leépítést követően?
  • Rendelkeznek a munkatársaim az alkalmazkodáshoz, a "felpörgéshez" szükséges kapacitásokkal?
  • Kikre lehet építeni, ha kreativitásra, innovatív gondolkodásra, esetleg
  • "vállalkozói" szemléletre van szükség?

Csak néhány kérdés azok közül, melyeknek minden cégvezetőt meg kell mozgatniuk, ha a mai és a holnapi eredményekre, árbevételre gondolnak.

Vonatkozik ez a néhány személyes kisvállalkozásra, és a több ezer fős kereskedő, szolgáltató, termelő, gyártó cégek vezetőire is. (A vállalkozás jövőjét tekintve, a cég méretétől gyakorlatilag független az a kockázat, ha nem ismerjük a "gyenge láncszemeket").

Egy-egy jól megválasztott, jól implementált, teljes mértékben cégre szabott értékelő eszköz nem csak a diagnózis meghatározásában, hanem a fenti kérdések gyors, pontos megválaszolásában is segíthet. A diagnózis segítségével megdöbbentő összegeket takaríthatunk meg, a fenti kérdések megválaszolásával utcahossznyi előnyre tehetünk szert a vevőkért, megrendelésekért folytatott versenyben.

Meg kell ismerni a tehetségeket

Megfelelő vezetők ("leader vs. manager"), rátermett munkatársak, jól működő teljesítmény-menedzsment (és az ezt támogató, szervesen kiegészítő teljesítmény-menedzselő eszközök) nélkül nincs "túlélő" vállalkozás.

Ahol ma tehetik, tehetségekre vadásznak. A tehetséges munkatársak megtartásának kulcsa, hogy jobban (de legalább ugyanúgy) kell őket (és a mozgatórugóikat, "álmaikat") ismerni, mint ahogy ők ismerik saját magukat.

Amikor egy tehetséges munkatárs távozik a cégtől, rendszerint nem a "cég iránti lojalitása" szűnik meg, hanem a közvetlen vezetőt (vezetőket) hagyja ott. A tehetség távozása által okozott veszteség mértéke (tudás, ismeretanyagok, ügyfélkapcsolatok, stb.) egyenértékű azzal, mint amikor egy könyvtár ég le. A vezetés minőségét tekintve, ha a másokért, mások munkájáért is felelős munkatársakból csak a vízszint feletti részt (10 százalék) ismerem, és a vízszint alatti 90 százalék ismeretlen, az a "csukott szemmel autót vezetni" jellegű, igencsak bátor próbálkozás.

Profiles International Hungary, Székely Gábor 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!