4p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vásárlókért folytatott versenyben a kereskedelmi láncoknak egyszerre kell javítaniuk a vevőknek nyújtott szolgáltatásokat és a működési hatékonyságot, derül ki a Cisco legfrissebb felméréséből.

Mohsen Moazami, a Cisco internetes üzleti megoldásokért felelős csoportjának alelnöke szerint a kereskedelmi láncok már régóta ismerik a hálózati infrastruktúra előnyeit, viszont újdonság, hogy ezt immár az értékesítési számok és a vásárlói elégedettség növelésére is felhasználják. A világ legnagyobb kereskedelmi cégei - köztük a Metro csoport, a MediaMarkt-Saturn, a Home Depot vagy a Virgin Megastores - a közelmúltban számos olyan hálózati fejlesztést jelentettek be, amelyekkel a szállítói lánc integrációján és a raktárkészlet-gazdálkodás megújításán túl praktikusabbá és kényelmesebbé tehetik a vásárlást üzleteikben.

A több mint kétezer raktáráruházzal rendelkező, mintegy 50 ezer terméket forgalmazó Home Depot-nál a cég kiskereskedelmi hálózati megoldásának bevezetése során arra helyezték a hangsúlyt, hogy az új technológiákkal megkönnyítsék a vásárlók dolgát, miközben az üzletek is pontosabban tudnak tájékozódni a termékekről és azok szállítóiról, és gördülékenyebbé válnak a logisztikai folyamatok. A Home Depot összekapcsolja az üzleteket a központtal, így az értékesítési rendszer valós idejű, mindig friss adatokkal rendelkezik az árakról, a visszahívott termékekről, a visszáruról és az egyéb mutatókról.

A Home Depot informatikai hálózatának másik fontos eleme a mobilitás. A vállalatnak nemcsak óriási adattömeget kell kezelnie sokféle árucikk vonatkozásában, hanem jelentős mennyiségű technikai és szakirányú információt is az eladók és a vevők rendelkezésére kell bocsátania. A Home Depot-nál forgalmazott több tízezer terméket a különböző kiegészítőkkel szinte végtelen számú változatban lehet variálni. Egyértelmű, hogy a jól működő vevőtanácsadáshoz és egyéb szolgáltatásokhoz mindig gyors és célirányos tájékoztatást kell tudni nyújtani a vevők és az eladók számára, az eladótér bármely pontján.

Az Egyesült Államok számos észak-keleti államában működő Hannaford Bros. Co. több mint 140 felsőkategóriás élelmiszerüzletet üzemeltet. Az elmúlt egy év során a cég egy kéziszámítógépen működő bolti rendelésfeladó alkalmazást, valamint egy olyan raktári elosztórendszert vezetett be, amely kézi beviteli eszközök nélkül, hangfelismeréssel kezelhető. A Hannford üzleteit egységes hang- adat forgalmat biztosító IP telefónia hálózatával kapcsolták össze. Taggart az IP telefóniától nemcsak az informatikai költségek csökkenését várja. Elképzelései szerint a telefonos alkalmazásokkal nyomon követhető lesz az alkalmazottak munkaideje és az üzletek mindenkori készletszintje is. "Az IP-telefonok információs csomópontokként szolgálhatnak, így kevesebb személyi számítógépre lesz szükség az üzleteinkben" - mondta.

A Virgin Entertainment Group például amerikai és kanadai üzleteiben korszerűsíteni szerette volna a vásárolni kívánt anyagokba belehallgatást kínáló zenelejátszókat. A cég ma a szélessávú hálózatán keresztül juttatja el a médiafájlokat a zenelejátszókra.

"Ha minden egyes zenelejátszó egyenként töltené le az anyagokat az adatközpontból, az jóval nagyobb sávszélességet kívánna meg, és jelentősen leterhelné központi rendszereinket" - mondta Robert Fort, a Virgin Entertainment észak-amerikai informatikai igazgatója. Az új digitális zenelejátszó kioszkokon a vevők az üzletben kapható szinte valamennyi CD összes számából meghallgathatnak egy harminc másodperces részletet. Az új, hálózatba kapcsolt berendezések leváltják az analóg, CD-lejátszókra épülő rendszereket, amelyeken lejátszónként mindössze négy lemez kiválasztására volt lehetőség, és egy ilyen kioszk egyszerre csak egy vásárlót tudott kiszolgálni.

A Virgin Megastoresnál a zenelejátszók kulcsfontosságú marketingeszközként jelennek meg a CD-eladások növelésében. Az új digitális berendezésekkel a vevők a korábbinál rövidebb idő alatt jóval több CD-lemezbe hallgathatnak bele. A piaci statisztikák azt mutatják, hogy egy normál zenelejátszó kioszk naponta körülbelül plusz másfél-két CD eladását eredményezi. "Ha figyelembe vesszük, hogy ezekből százötvenet helyeztünk üzembe a Times Square-en található üzletünkben és további ötvenhatot a hollywoodi boltunkban, akkor ez már elég jelentős értékesítési növekedést jelent."

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
A Cisco hétmilliárd dollárért erősített a kábeltévé piacon
Egymilliárd dollárt fektet be Indiában a Cisco

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!