Egyre takarékosabbak lesznek a vállalkozások. Wolfgang Schoiswohl és Peter Bernatzik, a vállalati utaztatással foglalkozó HRG Magyarország új, illetve leköszönő ügyvezetőinek egybehangzó véleménye szerint ez egyaránt jelenti az egy utazásra jutó költségek visszafogását, valamint az utazások számának csökkenését.
A cégek megvizsgálják majd, hogy az adott utazás valóban nélkülözhetetlen-e vagy van-e egyéb módja az üzleti megbeszélések lebonyolításának. Persze a takarékosság mértéke és mikéntje ágazatonként is változik.
A takarékosság első jele már érzékelhető: a repülőkön többen utaznak turistaosztályon - a business osztályú jegyek aránya csak 10-15 százalék. Az árelőnyök elérése érdekében pedig a korábbi tendenciáktól eltérően az indulás előtt hetekkel, sőt hónapokkal korábban foglalnak - mondta el a Napi Gazdaságnak a HRG két vezetője.