
A PS3
A Sony Computer Entertainment egy sajtótájékoztatón elmondta, hogy még mindig a tavaszi időponttal számolnak, de még vannak új technológiák, melyek végleges változata még nem áll készen. Itt többek között a Blu-ray DVD technológiára utaltak, mely merőben új lesz és általa a tulajdonos nem csak egy játékgéphez jut, hanem egy komplett szórakoztatóközponthoz. A gyártók abban reménykednek, hogy a vásárlók DVD nézésre és zenehallgatásra, sőt internetezésre is az ő terméküket használják majd.
A Sony, mely jelenleg a piac hetven százalékát uralja, komoly problémákkal küzd. Ha továbbra is meg akarja tartani vezető pozícióját két fő riválisa ellen, akkor meg kell oldania gépe előállítási költségeinek csökkentését. A Nintendo Revolution és a Microsoft Xbox 360 a piac 15-15 százalékát uralja. Az új PS3 jóval többet fog tudni riválisainál, de a drága technológiának ára van: míg egy Xbox 360 400 dolláros körüli áron vihető haza a boltokból addig a PS3-nak csak az előállítási költsége jelenleg 900 dollár.
A konzolpiacon a cégek gyakran ráfizetnek a készülékek eladásánál és a veszteségüket a játékok eladásával kompenzálják, majd fordítják profittá. Így lehet, hogy a PlayStation 3 520 dollár körüli áron kerül majd a boltokba. Ezzel a lépéssel próbálja a Sony biztosítani magának a lehető legnagyobb szeletet a 25 milliárdos computerjáték-piacból, ebből 10 milliárd a konzolok részesedése.
A Sony mindenesetre bízik abban, hogy megtartja tíz éve tartó uralmát a piacon. Hiroshi Kamide, a KBC Securities elemzője úgy vélekedik, hogy az időzítés kevésbé fontos, mint az ár, és ha pénzt tudnak megtakarítani azáltal, hogy később dobják piacra a játékdobozt, akkor érdemesebb a csúszást választaniuk - írta a New York Times.