3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A Széchenyi-terv hét programjának állami társfinanszírozására 2001--2002-ben összesen 626,7 milliárd forintot szánnak, döntően a tárcák költségvetési fejezeteiből.

A Széchenyi-terv hét programjának állami társfinanszírozására 2001--2002-ben összesen 626,7 milliárd forintot szánnak, döntően a tárcák költségvetési fejezeteiből. Az autópálya-fejlesztési program bruttó építési költségére az idén 114, jövőre pedig 102,8 milliárdot terveztek.

A Gazdasági Minisztériumban (GM) elkészült a Széchenyi-terv programstruktúrája és 2001--2002. évi állami társfinanszírozásának tervezete -- tudta meg lapunk. A tárca január 15-re ígéri a Széchenyi-terv pályázatainak nyilvános bemutatását.

Az idén összesen 295,9 milliárd, jövőre pedig 330,8 milliárd forint költségvetési előirányzattal számoló Széchenyi-terv hét programból áll. Mindkét évben az autópálya-fejlesztési programra, illetve a kapcsolódó infrastruktúra-alprogramokra szánják a legtöbb pénzt. Ezekre együttesen ebben az évben 132,1 milliárdot, 2002-ben 120,9 milliárdot irányoztak elő a Széchenyi-tervben. Az idei előirányzatból az M3-as sztráda Füzesabony és Polgár közötti szakaszára, a szekszárdi Duna-hídra (gyorsforgalmi utakkal), valamint az M7-es autópálya felújítására és továbbépítésére 114 milliárd, a jövő éviből 102,8 milliárd forint bruttó építési költséget terveztek a Nemzeti Autópálya Rt. keretében. A kapcsolódó infrastrukturális alprogramokra a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium fejezetében mindkét évben -- az Ispa-támogatás függvényében -- 18,1-18,1 milliárd forintot irányoztak elő. Ez egyrészt a vasúti, másrészt az ár- és belvíz-megelőzési alprogramok társfinanszírozására szolgál, míg a regionális repülőtéri alprogramnál önkormányzati vagyonjuttatás szerepel.

A Széchenyi-terv szerint a második legtöbb előirányzatra a lakásprogram számíthat. A Pénzügyminisztérium és a GM költségvetésében a két év alatt összesen 142,5 milliárd állami társfinanszírozást terveztek.

A vállalkozáserősítő program 2001-ben és 2002-ben a GM kis- és középvállalkozói célelőirányzatából együttesen 29,2 milliárdra, a gazdaságfejlesztési célelőirányzatból 39,5 milliárdra számíthat. A program idei 31,4 milliárd, illetve a jövő évi 37,3 milliárd összköltségvetési előirányzatából három -- kis- és középfejlesztési, hídképző, befektetésösztönzési -- alprogramot finanszíroznak.

A kutatási, fejlesztési és innovációs program három alprogramjára a két év alatt tervezett 54,5 milliárdos összelőirányzat az Oktatási Minisztérium, valamint a társtárcák kutatás-fejlesztési támogatásaiból tevődik össze. Az információs társadalom- és gazdaságfejlesztési program öt alprogramot tartalmaz: kormányzati, ellátottsági és hozzáférési, az e-gazdaság megalapozása, információs kultúra és tartalomipar, valamint az életminőség és tudatosság növelése. Az ezekre 2001--2002-ben együttesen előirányzott 43,9 milliárdot a Miniszterelnöki Hivatal fejezetében tervezték.

A hat turizmusfejlesztési alprogramra a GM turisztikai célelőirányzatából az idén 25, jövőre 28,1 milliárdot szánnak. A GM regionális célelőirányzatából számíthat támogatásra az öt regonális gazdaságépítési alprogram. Ezekre a Széchenyi-terv első évében 5, jövőre pedig 6 milliárdot terveztek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!