2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Melyek a kettős célú fogyasztói és vállalatközi marketing előnyei és hátrányi? A cikk bemutatja a legismertebb kettős célú marketingstratégiák jellemzőit és javaslatot tesz egy új hatékony kettős célú marketingprogram tervezési módszerére.

A lehetőségek feltárása

A kétféle piaccal egyaránt foglalkozó értékesítők és marketingszakemberek megelőzhetik versenytársaikat azzal, hogy a jövő piaci lehetőségeit nagyobb hozzáértéssel képesek feltárni, például azáltal, hogy figyelik a piaci változásokat, a vásárlási igényeket, a kétféle piacon bekövetkező, egymástól független trendeket, melyekből következtetni lehet a két piac várható változásaira. Figyelemmel kísérik továbbá:

  • a technológiai változásokat, és azok várható bekövetkezését;

  • a vásárlási magatartást, és annak változását;


A két piac kedvező egymásra hatását bizonyítja az Intuit vállalat Quicken márkanevű személyi pénzügyi szoftverje. A kezdetben kizárólag magáncélokat szolgáló programot kisvállalatok is elkezdték könyvelésük vezetésére használni. Az Intuit, bár ezt előre nem tervezte, gyorsan alkalmazkodott ehhez az igényhez, a programot kissé átdolgozta, hogy kisvállalati célra még alkalmasabbá tegye. A szoftvereladások folyamatosan nőttek, jelenleg a kisvállalkozói könyvelési szoftverek piacának 70 százalékát hódította meg. Mindezt két év alatt érte el.

A kettős célú marketingstratégia megvalósítása

A kettős célú marketingprogram tervezésnél kitűzendő cél, hogy a program legyen:

  • holisztikus, azaz terjedjen ki az összes fontos szempontra, így pl. a marketingstratégiára, a külső-belső tájékoztatásra, a megcélzott piaci rétegre, a marketing-tevékenység szervezetére, az alkalmazottakkal szembeni követelményekre és a két piac közötti kölcsönhatás egymást erősítő lehetőségeire;

  • hosszú távú, azaz a menedzserek hosszú távú céljait és azok legvalószínűbb megközelítési módjait tartalmazza;

  • fejlődőképes, mely egy kisebb kísérleti programmal indul és a kezdeti tapasztalatok alapján fokozatosan bővül;

  • kísérletező jellegű, mely lehetőséget nyújt új módszerek alkalmazására, és a korábbi, kevésbé sikeresek elhagyására.



Folytatjuk

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!