A lehetőségek feltárása
A kétféle piaccal egyaránt foglalkozó értékesítők és marketingszakemberek megelőzhetik versenytársaikat azzal, hogy a jövő piaci lehetőségeit nagyobb hozzáértéssel képesek feltárni, például azáltal, hogy figyelik a piaci változásokat, a vásárlási igényeket, a kétféle piacon bekövetkező, egymástól független trendeket, melyekből következtetni lehet a két piac várható változásaira. Figyelemmel kísérik továbbá:
- a technológiai változásokat, és azok várható bekövetkezését;
-
- a vásárlási magatartást, és annak változását;
A két piac kedvező egymásra hatását bizonyítja az Intuit vállalat Quicken márkanevű személyi pénzügyi szoftverje. A kezdetben kizárólag magáncélokat szolgáló programot kisvállalatok is elkezdték könyvelésük vezetésére használni. Az Intuit, bár ezt előre nem tervezte, gyorsan alkalmazkodott ehhez az igényhez, a programot kissé átdolgozta, hogy kisvállalati célra még alkalmasabbá tegye. A szoftvereladások folyamatosan nőttek, jelenleg a kisvállalkozói könyvelési szoftverek piacának 70 százalékát hódította meg. Mindezt két év alatt érte el.
A kettős célú marketingstratégia megvalósítása
A kettős célú marketingprogram tervezésnél kitűzendő cél, hogy a program legyen:
- holisztikus, azaz terjedjen ki az összes fontos szempontra, így pl. a marketingstratégiára, a külső-belső tájékoztatásra, a megcélzott piaci rétegre, a marketing-tevékenység szervezetére, az alkalmazottakkal szembeni követelményekre és a két piac közötti kölcsönhatás egymást erősítő lehetőségeire;
-
- hosszú távú, azaz a menedzserek hosszú távú céljait és azok legvalószínűbb megközelítési módjait tartalmazza;
-
- fejlődőképes, mely egy kisebb kísérleti programmal indul és a kezdeti tapasztalatok alapján fokozatosan bővül;
-
- kísérletező jellegű, mely lehetőséget nyújt új módszerek alkalmazására, és a korábbi, kevésbé sikeresek elhagyására.