A Nielsen Media Research tanulmányából kiderül, hogy egy átlagos egyesült államokbeli háztartásban 96,4 csatornát lehetett fogni 2005-ben, szemben a 2004-es 92,6-tal. Ez azt jelenti, hogy egy év alatt csaknem néggyel nőtt az elérhető földi terjesztésű adók mennyisége, viszont a ténylegesen nézett csatornák száma lényegében változatlan maradt (tavaly 15,4, két éve 15 volt) - írja az eMarketer.
Szakértők szerint a nézők végtelen számú lehetőség mellett is viszonylag kevés csatornát néznének. Bár az Egyesült Államokban manapság többet néznek tévét, mint bármikor máskor, a földi sugárzású csatornáktól egyre inkább elfordulnak, s helyettük a műholdas vagy kábeles terjesztésű adók iránt érdeklődnek. 2005-ben egy átlagos amerikai 57 órát és 17 percet tévézett hetente, ami már az egy évvel azelőtti 56 óra 7 perces átlaghoz képest is nagy ugrás, nem is beszélve az 1975-ös 43 órás és 42 perces középértékről.
