Jelentősen csökkenthetik költségeiket az autógyártók, ha bejön a Nissan és a Toyota számítása, és sikerül iparági szabvánnyá tenni az általuk használt, autóelektronika működtetésére szolgáló alapszoftvert. A számítógépek operációs rendszeréhez hasonló elven alapuló szoftver fejlesztésére szánt összeget ugyanis így inkább az elektronika, például az ablakemelő vagy a sebességszabályozó fejlesztésére fordíthatják - utóbbi területen ugyanis komoly verseny alakult ki a két gyártó között, míg a szoftverek terén nem számítanak konkurenciának.
A japán Gazdasági-, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium becslése szerint a japán autógyártók összesen mintegy 100 milliárd jent (748 millió eurót) költenek évente csak a szoftverek fejlesztésére. Az elmúlt tíz évben tízszeresére növekedett összeg pedig 2014-ig újból megtízszereződhet, állítják a minisztériumi szakértők.
A két cég egy non-profit szervezet, a JASPAR keretén belül képzeli el az együttműködést, amely további autógyártókat, illetve autóelektronikával foglalkozó cégeket is szívesen látna a berkeken belül, így az általuk fejlesztett szoftver lenne az első, amely nemzetközi szabvánnyá válhat.
Hasonló szervezetek ugyanis már korábban is léteztek, melyeket az európai gyártók, a DaimlerChrysler, a BMW és a Bosch alapítottak - eddig azonban nem sikerült ezeket a szervezeteket közös platformra hozni.
(Menedzsment Fórum)
Kéz a kézben fejleszt a Toyota és a Nissan
A piac nyomásának engedelmeskedve a költségek csökkentése érdekében szövetséget kötött Japán két legnagyobb autógyártója. A Reuters úgy tudja, a Nissan és a Toyota a megállapodás értelmében ezentúl közösen fejlesztik tovább az autók elektronikáját működtető szoftvert, amelyből reményeik szerint akár iparági szabvány is válhat.