3p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Várhatóan november második felében jelenik meg a MÁV Cargo Zrt. privatizációs tanácsadóinak kiválasztására szóló tender - nyilatkozta Jendrolovics Pál, a MÁV Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese. Emlékeztetett arra: szeptemberben megszületett a döntés a MÁV Cargo privatizációjával kapcsolatosan, amelyhez októberben jóváhagyását adta a gazdasági és közlekedési miniszter.

A jelenlegi elképzelések szerint a MÁV a privatizációs tanácsadók kiválasztására két eljárást indít, az egyikben a pénzügyi tanácsadót választják ki, aki alvállalkozóként megjelöli a jogi tanácsadót is, egy másik eljárásban pedig a vagyonértékelőről döntenek.

Jendrolovics Pál elmondta, hogy a jelenlegi munkaterv szerint a MÁV Cargo Zrt. privatizációjának négy fázisa lesz. Az első fázisban nyílt közbeszerzési eljárás keretében választják ki a pénzügyi, jogi, vagyonértékelési tanácsadókat 2007 januárjára. A második szakaszban 2007 első negyedév végéig a privatizációs koncepciót véglegesítik a tőkepiaci ismeretek és a társaság egy éves teljesítményének figyelembe vételével. A harmadik fázisban lesz a tenderezési időszak, amikor megjelenik a kötelező érvényű privatizációs kiírás, a befektetőkkel való tárgyalás. Befejezésként jövő év negyedik negyedévében kerülne sor a privatizációs szerződés aláírására, a pénzügyi teljesítésre.

A MÁV Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese közölte, hogy a jelenlegi tervek szerint kétfordulós körben választják ki a szakmailag megbízható, pénzügyileg jó ajánlatot. Hangsúlyozta: a privatizációt megelőzően a vasúti környezetet is rendezni kell, mert a kialakult szokásjog és a törvényi jogszabályi dolgokat végig kell gondolni.

Megkezdődik az előkészítés

Dióssy Gábor, a MÁV Cargo Zrt. igazgatósági tagja, aki a társaságot képviseli a MÁV-nál, a privatizációt előkészítő munkacsoportban elmondta: a MÁV Cargo menedzsmentje megkapta azt a feladatot, hogy a céget készítse elő a privatizációra. Emlékeztetett arra, hogy jogilag megtörtént a MÁV Cargo Zrt. leválása a MÁV-ról, de még jelenleg is jónéhány vállalatirányítási rendszerelem egybemosódik, ezek leválasztását kell előkészíteni. Kiemelte, hogy végül minisztériumi illetve kormányszinten döntenek a MÁV Cargo végleges privatizációs koncepciójáról.

A MÁV Cargo Zrt. a MÁV Zrt. korábbi árufuvarozási üzletágából jött létre, amely 2006. január elsejétől önálló társaságként működik. A MÁV árufuvarozása 2005-ben 8,6 milliárd árutonna kilométert teljesített, ami mintegy 2 százalékkal volt több az előző évinél. A társaság az idén 90 milliárd forint árbevétellel számol az előző évi 86,3 milliárd forinttal szemben.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!