A Samsung a minap két új telefon érkezését jelentette be New Yorkban: a Galaxy S6 Edge+-t és a Galaxy Note 5-t, 5,7-5,7 inches kijelzővel. Mindkét készüléket a korábbi generációknál megszokottnál hamarabb fogják piacra dobni, augusztus 21-én. Emellett augusztus 20-án elindítják az okos pénztárca szolgáltatást, a Samsung Payt is, melyet szeptember 28-án az Egyesült Államokban is útjára indítanak. A brit és a spanyol indulásnak ugyanakkor még nincs meghatározott időpontja.
Mindezek mellett azonban a legérdekesebb bejelentés az volt, miszerint stratégiaváltással és marketing okokkal indokolva bejelentették, a dél-koreai cég egyelőre nem tervezi a Note 5 európai értékesítését. A lépés amellett, hogy az európai trendkövető rajongóknak igen nagy csalódást okozhatott, vállalati elemzők szerint is lehet, hibás döntés.
Ehelyett az európai vásárlók megkapják majd az amúgy a Note 5-től nem túl sokban eltérő, phablet-méretű Galaxy S6 Edge+-t. A "+" jelzés arra utal egyébként, hogy a képernyő 0,6 inch-csel nagyobb és karcállóbb a korábbi verzióknál.
(Forrás: Samsung)
Technológiai elemzők úgy vélik, ez meglehetősen szokatlan lépés volt a Samsungtól, hiszen augusztus közepe van, és fél Európa ilyenkor szabadságon van, ugyanakkor tény az is, hogy ezzel jócskán megelőzik a versenytársakat.
Másrészt az új modellek piacra dobása a piaci verseny okozta nyomás miatt is történhetett, aminek révén felgyorsították a tervezési folyamatot.
Azt pedig, hogy a Samsung a Note 5-öt nem hozza el Európába, "meglepőnek és kiábrándítónak" nevezeték egyes szakértők. Ennek a döntésnek a kockázata ugyanis az, hogy a fogyasztók miután rájönnek arra, hogy a két készülék közül nem tudják akármelyiket megvenni egy azonos földrészen, elhalasztják a vásárlásaikat. Ez pedig az éles piaci versenyben nem túl kedvező a Samsung számára. A dél-koreai cégnek ráadásul immár ötödik negyedéve zuhan a nyeresége.
mfor.hu