Szepessy Kornél elmondta: a távirányítású torony projekt, amely lehetővé teszi a kiköltözést, komoly nemzetközi érdeklődést váltott ki. Hozzátette: konzorciumuk nyerte meg azt a nemzetközi pályázatot, amelynek eredményeképp ők írták meg a dubaji reptér távirányítású torony szakmai koncepcióját. Dubajban tehát valami hasonlót terveznek, mint ők Budapesten - mondta.
A budapesti irányítótorony bezárására vonatkozó kérdésre azt mondta: ez egy hosszabb kifutású projekt, amelynek végső célja, hogy a légiforgalmi irányítók a saját irányító központjukból irányítsák majd a repülőtér forgalmát. Ehhez olyan monitorokat állítanak fel, amelyeken azt látják a munkatársaik, amit a helyszínen, csak jobban, többet és pontosabban, akkor is, ha a rossz idő miatt korlátozottak a látási viszonyok. Ezzel a korszerű eljárással, hatvan, köztük éjjel is látó infravörös kamerából álló rendszerrel százszázalékosan biztosítható lesz a repülőtér működése bármilyen időjárási körülmények között - mondta.
Hozzátette: a budapesti tornyot egy-két éven belül jelentősen fel kellene újítani, aminek időtartama alatt alternatív megoldást kellene találni. Ezek közt egy új betontorony vagy egy ideiglenes torony építése jöhet számításba, illetve az, hogy virtualizálják a környezetet és távirányítással dolgozzanak. "A három közül számunkra az utóbbi a legelőnyösebb" - mondta Szepessy Kornél.
MTI