A lapban hétfőn közölt adatok szerint a megengedett legnagyobb sebességre vonatkozó KRESZ-szabályok megsértéséért kiszabott bírság 2014-ben 7,552 milliárd forint volt, egy évvel később már 7,993 milliárd forintra, tavaly pedig 8,965 forintra rúgott. Az ORFK tájékoztatása szerint az év valamennyi napján több mint 700 gyorshajtást regisztrálnak és szankcionálnak a rendőrök.
Eközben a személyi sérüléssel járó közlekedési balesetek száma is enyhén növekedett, 2010-ben 16 308, 2012-ben 15 174 eset került a nyilvántartásba, tavaly viszont 16 500. A súlyos sérüléssel járó közúti balesetek száma azonban csak nagyon enyhe mértékben emelkedett 2012 óta, 2010-hez viszonyítva pedig csökkenés tapasztalható: az akkori 4941-gyel szemben tavaly 4800 körüli súlyos szerencsétlenség érte az autósokat.
A halálos kimenetelű balesetek esetében tovább folytatódott a tíz éve tartó csökkenő trend, és tavalyhoz képest egyedül 2013-ban vesztették kevesebben életüket a közutakon - akkor 591 ember, 2016-ban pedig 597.
A Véda intelligens kamerahálózat hatékonyságára vonatkozó kérdésekre az ORFK úgy válaszolt: csak két-három év elteltével lehet majd levonni a következtetést, hogy ezek az eszközök mennyire hatékonyan segítik a közlekedők biztonságát.
MTI