2p

Tényleg itt a repülőrajt, jön a gazdasági áttörés?
Mi vár a magyar vállalkozásokra? Mit okoz az árrésstop?

Online Klasszis Klub élőben Oszkó Péterrel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. április 8. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kínai beszállítók működnek közre az Airbus új szélestörzsű gépének az elkészítésében is, miután tavaly már egy komplett Airbus 320-at szereltek össze a nyugat-európai repülőgépgyártó konzorcium kínai gyárában.

A Boeing Dreamliner versenytársaként várhatóan 2013-ban debütáló A350 XWB géphez a szárnyak bizonyos elemeit fogja gyártani a kínai CAC Commercial Aircraft Company(CCAC). Az Airbus azt tervezi, hogy az A350 XWB modell géptesteinek 5 százalékát Kínában fogják előállítani.

A kínai Tiencsin (Tianjin) városában lévő Airbus-összeszerelő üzemből tavaly májusban került ki az első A320 típusú gép.

Az első Európán kívüli Airbus-üzem az EADS és egy kínai konzorcium közös vállalkozása, amelyben részt vesz egyebek között a legnagyobb kínai repülőgépgyár, a China Aviation Industry Corp. A tervek szerint az üzemben 2011-től havonta négy A320-ast szerelnek össze. Az első gépek főbb részeit még Németországban rakják össze, és Kínában zajlik a teljes összeszerelés, később viszont egyre több kínai alkatrész kerül majd a repülőkbe.

A kínai piacot jelenleg még az Airbus-rivális amerikai Boeing uralja. A várakozások szerint a kínai belföldi légi forgalom az ország gazdasági felemelkedésével párhuzamosan bővül és nagy lesz a kereslet a tiencsini A320-asok iránt.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!