3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) szerint nem egyeztethető össze az uniós joggal és megöli a reklámpiacot a közterületi reklámozást célzó különadó, és a településkép védelméről szóló törvény szigorítása. Úgy vélik, a két tervezet együttes hatása gyakorlatilag megsemmisíti a közterületi reklámozást, amely sok száz vállalkozást és több ezer dolgozó, bérbeadó megélhetését ellehetetleníti.

A szövetség ezért arra kéri a kormányt, hogy folytatódjon a megkezdett párbeszéd a szakma és a kormány között, ahogy az általuk kidolgozott javaslati anyag megvitatása is. A szövetség közleménye szerint a településkép védelméről szóló törvény hétfőn beadott szigorító módosítása megbénítja a közterületi piacot, és ennek hatására több száz vállalkozás több ezer dolgozója és önkormányzatok, lakóközösségek, valamint bérbeadók veszíthetik el bevételeiket.

A közterületi reklámozást célzó különadónak ez a módosítása az uniós állami támogatási szabályoknak ellentmondva diszkriminatív, szelektív előnyt biztosít egyes médiavállalatoknak - írták. A közterületi médiapiac szereplői komoly hátrányba kerülnek más szakági szereplőkkel szemben és a reklámozókat a globális online reklámpiac felé terelik. Ezáltal ez az adó versenyhátrányt jelent az online piacon túlsúlyban lévő globális szereplőkkel szemben a hazai vállalkozásoknak - írták.

Ilyen lesz a kisvárdai csapat milliárdos stadionja

Hangsúlyozták: a közterületi reklámokat szolgáltató vállalkozások ugyanúgy fizetik a reklámadót, mint más reklámpiaci szereplők és a reklámeszközök kihelyezéséért ugyanúgy fizetnek közterület-használati díjat az önkormányzatoknak, mint bármelyik közterületet használó vállalkozás. Az adó mértéke pedig olyan magas, hogy a közterületi reklámok fenntartása lehetetlenné válik.

A MRSZ közterületi (OOH) tagozata 21 piaci szereplőből álló szakmai csoportosulás. A településkép védelméről szóló törvény módosítására benyújtott előterjesztés tárgyalását kedden folytatta le az Országgyűlés. Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára ezen elmondta, rögzíteni javasolják, hogy a településkép fokozott védelme érdekében a közterületről látható reklámhordozó és reklám a település értékeit, építészeti arculatát aránytalanul nem sértheti, mérete és mennyisége településképi szempontok szerint ésszerű kell, hogy legyen.

A javaslat a fokozott védelem alatt álló területeken, például világörökségi, műemlékvédelmi, természetvédelmi és NATURA 2000-es területen tiltja reklámhordozó és reklám nem elhelyezését. Emellett kimondja, hogy a reklámhordozó közterületi és magánterületi elhelyezésére vonatkozó szerződés legfeljebb öt évre köthető, és magánterületi ingatlanon legfeljebb egy reklámhordozó helyezhető el, ha a településképi rendelet eltérően nem rendelkezik.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!