2p

Ügyeskedniük kell a dohánygyáraknak, ha meg akarják szólítani a fogyasztókat: a gazdasági reklámokról szóló 1997-es törvény újabb és újabb kiegészítései egyre kisebb terepet hagynak a közvetlen és közvetett dohányreklámoknak, legutóbb a Forma-1-es autóversenyeken tiltották meg reklámjaik kihelyezését, írja a Népszabadság.

Már a szórakozóhelyeken próbálják elérni a fogyasztókat a dohánygyártók, miután a gazdasági reklámtörvény legutóbbi módosítása még a Forma-1-es autóversenyeken is megtiltotta reklámjaik kihelyezését.

A jogszabály ma már kizárólag a dohányáru eladási helyén való bemutatására és árfeltüntetésére ad lehetőséget a gyártóknak, ezért egy időben a boltokat "betakaró" márkareklámok jelentek meg. A fogyasztóvédők és a dohányzás visszaszorításáért küzdő civilek éppen ezért el kívánják érni, hogy pontosan határozza meg a jogszabály, mit ért "eladás helye", illetve "árubemutatás" alatt, számol be a Népszabadság.

Az ilyen hirdetéseket megtorpedózó perek következtében a dohánygyárak a promóciókra álltak át, melyek során több tízezer ember adatait gyűjtötték be. Ennek kapcsán Pálfalvi Márta, a Philip Morris Magyarország kommunikációs vezetője a Népszabadságnak azt mondta, hogy a promóció a felnőtt fogyasztók márkaválasztásában játszik fontos szerepet, mivel a dohányzásellenesek állításával szemben a hazai fogyasztó egyáltalán nem márkahű. Egyelőre azonban úgy néz ki, hogy a hoszteszpromóciók kapcsán is rövidre fogják a jogalkalmazói gyeplőt.

Kérdés, hogy a bírói döntések nyomán leállnak-e a cigarettapromóciók, és mi lesz az új "kreatív" ötlet. A gerillamarketing legutóbbi eszköze például az utcán "véletlenszerűen" szétszórt, az egyes cigarettamárkákat népszerűsítő szórólap, olvasható a Népszabadságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!