A francia kisrészvényesek megvonták a bizalmat a súlyosan eladósodott Eurotunnel vezetőségétől. A jövőben francia, belga, olasz és brit menedzserek próbálják kivezetni a válságból az alagutat üzemeltető céget.
A rendkívüli közgyűlésen a jelenlevő részvénytulajdonosok több mint 63 százaléka szavazott amellett, hogy váltsák le a konszernt eddig vezető Richard Shireffst és Charles Mackay-t.
Helyükre hat francia menedzserből álló stáb kerül majd, amely élére Jacques Maillotot, a TUI által felvásárolt Nouvelles Frontieres turisztikai vállalat alapítóját nevezik ki. Maillott már be is jelentette, hogy angol, olasz és belga vezetőket szerződtet majd a válságban lévő céghez.
A távozó Shireffs nem kívánta kommentálni a történteket, Mackay pedig már a közgyűlés kezdete előtt úgy nyilatkozott, hogy "nem lesz meg a szükséges többség". A rendkívüli közgyűlés összehívását bírósági úton érte Nicolas Miguet hajdani gazdasági újságíró, akit még tavaly bíztak meg ezzel a befektetéseiket féltő kisrészvényesek.
Az elsősorban francia kisrészvényesekkel rendelkező Eurotunnel a tavalyi évet 1,9 milliárdos veszteséggel zárta, jelenleg pedig 9 milliárdos adóssággal küszködik. A cég 1987-ben kezdte meg a részvények kibocsátását 4 eurós árfolyamon, ami 1989-re rekordnak számító 19 euróra emelkedett. Utána viszont hatalmas visszaesés következett, jelenleg mindössze 0,6 eurót ér egy értékpapír.
A Nagy-Britanniát Franciaországgal összekötő 50 kilométer hosszú alagutat - elsősorban Margaret Thatcher brit kormányfő nyomására - kizárólag magánpénzből üzemeltették. A francia kormány most is leszögezte, hogy a cégnek továbbra sem kíván az adófizetők pénzéből segítséget nyújtani, számol be a Der Spiegel.
(Menedzsment Fórum)
Kisrészvényesek buktatták meg a Csalagút vezetőségét
A francia kisrészvényesek megvonták a bizalmat a súlyosan eladósodott Eurotunnel vezetőségétől. A jövőben francia, belga, olasz és brit menedzserek próbálják kivezetni a válságból az alagutat üzemeltető céget.