A GM lépése beleillik a társaság által az elmúlt időszakban megkezdett reorganizációs programba. A cég tavaly év végén tette közzé, hogy 2008-ig 30 ezer fős létszámleépítést hajtanak végre és bezárnak 12 gyárat Észak-Amerikában. Emellett az európai részlegek esetében is a megszorító lépéseken van a fő hangsúly. Ugyan a vállalat még tavaly is a legtöbb autót előállító társaság volt, ám a GM vesztesége tavaly 8,6 milliárd dollár volt.
Érdekesség, hogy tavaly a legnagyobb konkurensnek számító Toyotának adta el a GM a Subaru autókat gyártó Fuji Heavy Industries cégben lévő 20 százalékos részesedését. Az akkori lépést is azzal indokolták az amerikaiak, hogy a vállalat mérlegének rendbetételén fáradoznak, és ennek érdekében adtak túl a kisebbségi részesedésen.
Amennyiben a Suzukiban meglévő tulajdonrésze elkel, úgy a GM-nek a jövőben a Daewoo mellett immár csak egy ázsiai gyártóban, az Isuzu Motors teherautó-gyártóban marad - 8 százalékos - részesedése.