A 13 országban több mint 6000 partnert kiszolgáló, 5,7 milliárd eurós forgalmú Electronic Partner ügyvezetésének elnöke, Oliver Haubrich azzal indokolta az üzletrész eladását, hogy a kisebbségi részesedés csekély mozgásteret biztosított a német cégcsoport számára.
Emellett a 68 Elektropont üzlet jó része kisebb 1000 négyzetméternél, míg az Electronic Partnerhez tartozó MediMax szakáruházak 1500–2500 négyzetméteren működnek, és hosszú távon nem láttak lehetőséget az Elektropont integrálására a MediMax koncepcióba.
Talán ez lehetett az oka, hogy az Electronic Partner nem élt opciós jogával, s az első 25 százalék 2005-ös megvásárlását követően nem vette meg a második 25 százalékot is, pedig három éve még azt nyilatkozta az Elektro Computer vezérigazgatója, hogy a cég 2006-ban az akkori 1000-1200 négyzetméteres áruházak mellett 1500 négyzetmétereseket is nyitni kíván.
A közel 900 milliós alaptőkéjű Elektro Computer Zrt. 1989-ben alakult, magyar magánszemélyek tulajdonaként. Az első kiskereskedelmi egység 1990 novemberében nyílt meg Baján. Két évvel később a második bajai üzlet is megnyílhatott, és a cég megkezdte terjeszkedését. Ma 47 városban 68 boltot üzemeltet, ebből hatot Budapesten.
Takács Tibor lapunknak elmondta, hogy a 25 százalékos üzletrészt nem hitelből vásárolta meg, s ma a több mint 800 főnek munkát adó zrt. 89 százalékát tartja kezében. Takács Tibor szerint az átmeneti likviditási nehézségek ellenére pénzügyi vagy szakmai befektető bevonása, valamint a hálózat racionalizálása után erős üzletlánc lehet az Elektropont, írja a Világgazdaság.