2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A BKV Zrt. kiválasztotta a 4-es metró Rákóczi téri, Népszínház utcai és Keleti pályaudvari állomásainak tervezőit és építőit, amelyek összesen mintegy nettó 26 milliárd forintos megbízáshoz jutnak - tartalmazza a Közbeszerzési Értesítő.

A Rákóczi téri állomást a Swietelsky Építő Kft. és az Obayashi Corporation építőipari vállalatból álló, Sw-O konzorcium tervezheti és építheti meg nettó 6,3 milliárd forintért. A nyertest követő legkedvezőbb 6,8 milliárd forintos ajánlatot az orosz Engeocom Egyesülés tette, míg a legmagasabb árú ajánlat 8,5 milliárd forint volt.

A Népszínház utcai állomás tervezését, építését nettó 6 milliárd forintért a BPV Metró 4 konzorcium nyerte el, amelynek tagja a Bilfinger Berger Aktiengesellschaft, a Porr Aktiengesellschaft és a Vegyépszer Zrt. A következő, legjobb ajánlati árat 6,9 milliárd forinttal az Alterra Kft. adta, míg a legmagasabb ár 8,2 milliárd forint volt.

Nettó 13,8 milliárd forintos ajánlatával szintén a BPV Metro 4 konzorcium lett a nyertese a Keleti pályaudvar állomás tervezésének és kivitelezésének. Ennél a részteljesítésnél 13,9 milliárdos ajánlatával éppen csak lemaradt a győztes mögött a Strabag Zrt., a legmagasabb ajánlati ár pedig mintegy nettó 21 milliárd forintos volt.

2009-re készülnek el az állomások

A három részpályázatra összesen 15 ajánlat érkezett hat pályázótól. A már említett öt cég illetve konzorcium mellett részt vett a meghívásos közbeszerzési tenderen a Hídépítő Zrt. is.

A megbízások mindhárom esetben magukba foglalják az építést megelőző közműkiváltásokat, a felszíni forgalom elterelését és az állomási peronalagutak megépítését. A három állomáson összesen meg kell építeni 38 ezer négyzetméter vízzáró résfalat, ki kell emelni 565 ezer köbméter földet. Szigetelni kell az állomásokat 57 ezer négyzetméter felületen, ki kell alakítani több mint 70 ezer köbméter vasbetont, és le kell fektetni 10 ezer köbméter kiegyenlítő feltöltőbetont. Az állomásokat 2009-re kell elkészíteni.

Az idén május 19-én indult a Tétényi úti, míg május 22-én a Bocskai úti metróállomás építése. Előbbit a BPV Metro 4 konzorcium, míg utóbbit az Sw-O konzorcium kivitelezi.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!