3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A légügyi hivatal közigazgatási hatósági eljárás keretében vizsgálja meg annak a műszaki meghibásodásnak a körülményeit, amely miatt december 7-én lezárták a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium csütörtökön.

A hivatal a javítási munkálatok folyamatos felügyeletét követően közigazgatási hatósági eljárás keretében kezdi meg a műszaki meghibásodás körülményeinek áttekintését. A vizsgálat a munkák befejezése után indul meg, és attól számított 60 napon belül zárul majd le - írták.

A szaktárca közlése szerint a légiforgalmi irányítást végző HungaroControl a repülőtér üzemeltetőjétől, a Budapest Airporttól bérli nemcsak az épület egy részét, hanem a közműszolgáltatásokat is, a többi között az elsődleges és a tartalék áramellátó rendszerből származó szünetmentes áramellátást szintén a repülőtér üzemeltetőjétől vásárolja.

Miután az elsődleges áramforrások és a tartalék rendszer is megsérült, a HungaroControl beépített harmadlagos rendszere tovább szolgáltatta az energiát. Miután a társaság szakemberei felmérték, hogy a Budapest Airport nem tudja rövid időn belül elhárítani a hibát, a biztonságos újraindíthatóság érdekében lekapcsolták a berendezéseket. A légiforgalmi irányítás saját szünetmentes tápegységeiről képes volt megszakítás nélkül biztosítani létfontosságú kommunikációs eszközein keresztül a rádió- és telefonkapcsolatot - olvasható a minisztérium közleményében.

Ezt követően a repülőtér üzemeltetője átmeneti megoldással visszaállította az elektromos ellátást, a forgalom szombat reggel újra megindulhatott a repülőtéren. A hálózati áramforrásra való visszaállás és az új, azonos kapacitású szünetmentes áramforrás bekötése szerda hajnalban történt meg.

Az NFM megjegyezte, hogy az irányítótornyot közel harminc éve adták át, az épület leromlott műszaki állapota miatt felújításra szorul, ez a Budapest Airport feladata, de a tárgyalások eredménytelenül zárultak a HungaroControl és a Budapest Airport között. Hozzátették: az üzemeltető további fejlesztésekkel és új, nagyobb kapacitású berendezések telepítésével egy megerősített áramellátási rendszer kiépítésén dolgozik, a HungaroControl és a légügyi hivatal pedig "határozott lépéseket tesz" az irányítótorony biztonságos elektromos ellátásának újragondolása érdekében.

A múlt pénteken a Budapest Airport vagyonkezelésében álló irányítótorony és a repülőtéri vezérlőfunkciók elektromos ellátórendszerének sérülése miatt kellett lezárni a repülőteret, a leállás mintegy 7500 utast érintett.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!