Drágán add a fuvarod
A főosztályvezető-helyettes úgy véli, a magyar fuvarozók számára sokat segíthet a GKM szervezésében - várhatóan az utolsó negyedévben - létrejövő tájékoztató konferencia is, amelyen az osztrák cégek képviselői is jelen lesznek, A tárca elképzelései szerint a rendezvényen jelen lesznek a szakmai érdekképviseleti szervek is, így mindenki első kézből kaphat tájékoztatást, és fölteheti a bevezetéssel és a működéssel kapcsolatos kérdéseit is.
A bevezetés mellett - ez ellen úgysem tehetnek semmit - a fuvarozók, szállítmányozók számára a legfontosabb a pályadíj mértéke. És ez az a pont, ahol valószínűleg sokan csóválják meg a fejüket, A német pályadíj - 12 tonna feletti járműveknél - 12,4 eurócent kilométerenként, Ezzel szemben az ugyanilyen járművek 30! eurócentért használhatják kilométerenként az osztrák autópályákat.
Igaz, az osztrák pályadíjban van 20 százalék áfatartalom is - a német áfamentes -, de nem valószínű, hogy ez bárkit is vigasztalna, A GKM számításai szerint - mivel a magyar fuvarosok egyik fő közbülső áthaladási irányáról van szó - az osztrák (és a német) pályadíj bevezetés több ezer hazai fuvarozót és szállítmányozót érint.
Ezenkívül az sem mellékes, hogy a díj ellenére is üzemben maradnak a hágóknál lévő kapuk, és az átkelésnél bizony továbbra is fizetni kell majd. A minisztérium illetékesei szerint senkinek sem érdemes megkockáztatni a bliccelést, mert igen szigorú lesz az ellenőrzés (és a büntetés is), Aki mégsem akar fizetni, az az itthon már bevett gyakorlatot, az autópályakerülést választhatja. Ám azzal mindenképpen számolnia kell, hogy Ausztriában és Németországban a települések sokkal keményebben meghatározzák a városokon keresztül haladó teherautók súlyhatárát, Így egy esetleges autópálya elkerülésből akár nagy kerülő és jókora késés is kikerekedhet.
Kör közepén állok
Az utóbbi időben a nemzetközi szállítmányozásban résztvevők idegeit egyre inkább borzolják a tőlünk nyugatról érkező hírek.