Simon Géza, a Green City Future Zrt. elnöke csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón elmondta: mintegy 200, kizárólag Euro 5 környezetvédelmi besorolású járművekkel kezdik meg a tevékenységet. Ebből 120 saját jármű lesz, amelyet a Porsche Hungaria (PH) kínálatából szereznek be a PH pénzügyi csoport finanszírozásával. A flottához csatlakozik a Zóna Taxi mintegy 80, a környezetvédelmi feltételeknek megfelelő járműve is. A tervek szerint együttműködnek más társaságokkal is, amelyek hajlandók Green Taxi név alatt fuvarozni.
A flottát mintegy 500 tagúra fejlesztik fel néhány éven belül, 10-15 százalékos piaci részesedésre számítva. A későbbiekben is törekszenek a legkevesebb káros anyagot kibocsátó járművek használatára; a tervek szerint elektromos autókat is fognak alkalmazni.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy Budapest levegőjének fő szennyezője jelenleg a gépkocsi-közlekedés, amely a káros anyagok 70 százalékát juttatja a levegőbe. Ebben jelentős része van a járművek 0,5 százalékát kitevő taxiknak is, amelyek ugyanakkor 10-15-ször annyit futnak, mint egy átlagos városi autó. Budapesten jelenleg mintegy 5.500 taxi jár.
A Levegő Munkacsoport képviselője a sajtótájékoztatón jelezte: Budapest levegője javítása érdekében kezdeményezik a kormánynál, hogy 2012-től csak olyan taxitársaság működhessen Budapesten, amely Euro 5 besorolású járműveket használ.
A Green City Taxi ötmillió forint jegyzett tőkével jött létre, a projekttársaság mögött Tarnóy Péter magyar származású brit üzletember vezette befektetői csoport áll.
MTI