A megbízás magába foglalja a terminálhoz kapcsolódó vízoldali partfalak és szárazföldi létesítmények megépítését, a 42 ezer köbméter mederkotrásával, és a 69 ezer köbméter acélszádfal kialakításával együtt. A Ro-Ro (Roll on-Roll off, = hajts be és hajts ki) a szállítóeszközre be-, és onnan önjáróan kigördülő eszközök - teherautók, buszok, munkagépek, tartálykocsik - nemzetközileg elfogadott rövidítése. A vasúti szerelvényeken kívül a hajók, komphajók, szállító-repülőgépek és helikopterek is szállíthatnak járműveket.
A pályázó kivitelezővel szembeni minimális elvárás, hogy a 2003-2005 közötti évek mindegyikében fel kell tudni mutatnia legalább 1-1 bruttó 1 milliárd forintot elérő kikötőépítési illetve műszaki átadással már lezárult mélyépítési referenciával.
A mintegy 1,5 milliárd forintos projekt a magyar állam és az Európai Unió közös finanszírozásában, az EU Struktúrális Alapok Környezetvédelem és Infrastruktúra Operatív Program, belvízi kikötők fejlesztése keretén belül valósul meg. A finanszírozó szervezetek között nem szerepel a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium illetve a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, mivel a támogatás végső kedvezményezettje a Mahart Szabadkikötő Zrt.