Ez utóbbi törekvése keretein belül a reklámügynökség-hálózat magyarországi láncszeme, a McCann-Erickson Budapest, hosszú évek óta tudatosan készít közcélú kommunikációs kampányokat nonprofit alapon. Eddigi témáink többek között a hospice-szolgáltatás, a gyermekek megfelelő kórházi ellátása, az AIDS-ellenes harc, a fiatalok biztonságos szexuális szokásai, a doppingszer-ellenesség, a városi köztisztaság, a kutyasétáltatási szokások, a futball-huliganizmus körében mozogtak. Most, a kerek évforduló méltó megünneplésére az ügynökség egy olyan témát érint, mely sajnos negatív világjelenség. Ez az elidegenedés problémája.
A témakiválasztás kutatások alapján történt meg. Az előzetes megkérdezések eredménye azt mutatta, hogy Magyarországon - természetesen több egyéb mellett - az elidegenedés az a probléma, amely leginkább nyomasztja az embereket. Olyannyira, hogy a megkérdezés adatai szerint az elidegenedés problémája minden társadalmi réteg gondolkodásában igen erőteljesen, meghatározóan jelen van. A kampány célja jelet adni, egy-egy pillanatra elgondolkodtatni az embereket, az egymás iránti nyitottság szükségszerűségén. A célcsoport a nagyvárosi, felpörgetett életmódot folytató, egyre szűkülő közösségben élők, akik a kommunikáció és empátia hiányával (is) küszködnek. Akik fásultak. Akik ennek ellenére magukat kiszolgáltatottnak érzik, akik szeretnének valahová, valakikhez tartozni. A kampány üzenete szerint az elidegenedés olyan, mintha dobozba zárva élnénk le életünket.
Képzeljük el, mi lenne, ha az utcákon az emberek dobozban járnának-kelnének. Így szállnának fel a villamosra, utaznának a metrón, buszon. Hogyan lehet dobozba zárva csókolózni? A parkban a fűben heverészni? Kézen fogva sétálni? Egy kávéház teraszán csevegni? Pedig az összetartozás igénye alapvető emberi vonás, mely nélkül élni ugyan lehet, de boldogan élni semmiképp. A gyerekekben ez még hiánytalanul megvan, tanuljunk hát tőlük! Szabadulj meg hát a dobozodtól! A nyitottság szabadság. Összesen nyolcvanhat alakalommal sugározza közcélú reklámfilmeket az RTL Klub, a TV2 és a Viasat3 tévécsatorna. Hat darab sajtóhirdetés-megjelenés lesz látható a Népszabadságban, a Pesti Estben, a HVG-ben, a Metro hírújságban, a TVR-hétben és a VOX magazinban, 2002. november 13-tól december 15-ig. A kampány, melynek forintban kifejezett összértéke 55 millió Ft, nonprofit alapon készült.
Közcélú kampánnyal ünnepli a 100. születésnapját a McCann-Erickson
A McCann-Erickson Worldwide Group 100. születésnapját ünnepli idén. Ezt az időt csakis úgy érhette meg sikerekben, hogy két alapvető szempontnak felelt meg mindvégig. Munkájával a legmagasabb marketingkommunikációs szakmai sztenderdeket célozta meg, működése során pedig folyamatosan és világszerte nagy súlyt fektetett arra, hogy mindig és mindenhol a helyi közösség részeként dolgozzék.