A Saab szellemi tulajdonának megszerzése négy-öt évvel rövidíti le a saját modellek kifejlesztésének idejét - mondta szerdán, az ötödik legnagyobb kínai járműipari csoport, a Beijing Automotive Industry Holding Corp. (BAIC) elnöke. Hozzátette: három év alatt 33 milliárd jüant (4,8 milliárd dollárt) költenek fejlesztésre.
A BAIC 200 millió dollárért vásárolta meg háromféle Saab-alváz és két autómotor jogát. A vásárlást már tíz napja bejelentették, de a vételárat csak most közölték a cégnél. A megvásárolt szellemi tulajdon kiterjed a Saab 9-5-ös és 9-3-as szedánjára és a gyártásukhoz szükséges berendezésekre is.
A General Motors (GM) az év végéig teljes egészében értékesíteni akarja évek óta veszteséges leányvállalatát, a Saabot. Ha nem sikerül vevőt találni, a vállalatot felszámolja a General Motors. A BAIC nem érdeklődött a Saab svédországi üzeme iránt.
Kína idén a világ legnagyobb autópiaca lett, megelőzve az Egyesült Államokat, nem utolsó sorban a kínai kormány belső fogyasztást ösztönző programja következtében. A kínai autógyárak műszaki színvonala azonban elmarad a nyugati konkurenciától, ezért igyekeznek behozni külföldről technológiát és modellterveket. A Zhejiang Geely Holding Group tárgyal a szintén svéd Volvo megvételéről a Fordtól, a Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery cég pedig már megállapodott a General Motorsszal, hogy megveszi tőle a Hummer márkát.
MTI/Menedzsment Fórum