3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az új, digitális tartalom sokkal személyre szabottabb lesz a jövőben, s csak az a cég marad talpon, amely képes egyben élményszolgáltatóvá válni, véli Papp István. A Cisco Systems Magyarország Kft. júniusban kinevezett ügyvezető igazgatója a jövő technológiai trendjeiről, a társaság előtt álló kihívásokról és a megszorítások hatásairól is beszélt az mfor.hu-nak adott interjúban.

A jövő technológiai trendjei

- Sokan már ennek a szolgáltatástípusnak a fogantatásakor a haláláról beszéltek arra hivatkozva, hogy a képközvetítésnek nincs közvetlen funkcionalitása...

- Eltérő véleményen vagyunk. Életszerűbbé teszi a telefonos beszélgetést, ami így majdnem egyenértékű lesz egy személyes találkozóval.

- A jövő majd eldönti...

- Visszatérve az előző kérdésére, a jövő szempontjából több fontos trendet látok. Egyrészt a tartalom - a hang és a kép is - digitalizálódik. Nemrég például a hírközlés történetében először fordult elő, hogy különböző egyének felvételeit több ember követte a világhálón, mint ahányan az adott eseményről a CNN adásaiból tájékozódtak.

A régi nagy közvetítő rendszerekből tehát kikerül a tartalom, amely sokkal gyorsabban és költséghatékonyabban terjed. A digitalizálódással ma már bármely analóg tartalom - szöveg, adat, fotó, film, zene - elérhető, a virtualizáció révén pedig könnyen, gyorsan és olcsón terjeszthető digitális formában.

A harmadik fontos megatrend a mobilitás, amely lehetővé teszi, hogy e tartalmakat bárhonnan, bármikor elérhessük. Negyedik trendként azt említeném meg, hogy az új digitális tartalom sokkal személyre szabottabb lesz a jövőben. A felhasználó maga határozza meg, hogy milyen információt milyen formában, mikor kíván megtekinteni, illetve a virtuális térben maga is közlővé válik.

A piaci siker tehát szolgáltatói szempontból attól függ majd, hogy a cég mennyire tud releváns tartalmat szolgáltatni, mennyire képes megfelelni az egyéni érdeklődésnek; csak az marad talpon, aki egyben élményszolgáltatóvá is válik.

- Apropó személyre szabottság. A Cisco a kkv-knak szóló ajánlatait épp erre az alapkoncepcióra építi. Mennyire lehet nyereséges ilyen speciális technológiákat kidolgozni egy-egy 50 fő alatti vállalkozásnak?

- A kkv-üzletágunk az elmúlt 3 évben jelentős fejlesztéseket hajtott végre, felmértük ennek a piaci szegmensnek a speciális műszaki igényeit. A pontos piackutatás és belső termékfejlesztés eredményeképpen mára kialakult egy olyan portfolió, amelyet kifejezetten a kisebb cégek számára ajánlunk. Ennek az alapos előkészítő munkának is köszönhető, hogy 12 százalékkal tudtuk növelni piaci részesedésünket a kkv-k körében az elmúlt évben Magyarországon, ami ezen a területen méréseink szerint megközelítően 45-50 százalékos részesedést jelent mára.

- Az emberek igen szűk körének van adottsága és hajlandósága az újabb és újabb technológiákat elsajátítására. Hogyan kívánják ezt a dilemmát kezelni?

- Ez komoly problémát jelent az ágazatban, mert ma az informatikai technológiák fejlődése gyorsabb, mint a befogadóképességgé. Ezt a szakadékot át kell hidalnunk. Részben emiatt hoztuk létre oktatási központunkat, ahol a jövő korszerű informatikájára készítjük fel a szakembereket.

Nagy Vajda Zsuzsa

Menedzsment Fórum


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!