2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A legalább érettségizett 20-49 évesek 5 százaléka használja az Internetet bankügyei intézésére. A legtöbbek által igénybe vett szolgáltatások sorrendben a számlaegyenleg lehívása, a forint átutalási megbízás és a kondíciók összehasonlítása. Többek között ezt állapítja meg a GfK Piackutató Intézet idei első negyedévi felmérése a pénzintézetek ügyfeleiről.

A legalább érettségizett 20-49 évesek 5 százaléka használja az Internetet bankügyei intézésére. A legtöbbek által igénybe vett szolgáltatások sorrendben a számlaegyenleg lehívása, a forint átutalási megbízás és a kondíciók összehasonlítása. Többek között ezt állapítja meg a GfK Piackutató Intézet idei első negyedévi felmérése a pénzintézetek ügyfeleiről.

A teljes felnőtt lakosság 1,6 százaléka használja pénzügyei intézésére a világhálót, szemben a tavalyi első három hónapban mért 1,3 és a még egy évvel korábbi 0,9 százalékkal. A fejlődés fő oka, hogy növekszik az Internethez hozzáférők száma, ami jelenleg a 15 éves és idősebbek körében eléri a 21 százalékot.

Az elektronikus bankolás mellőzését a megkérdezettek többsége, 54 százaléka indokolja azzal, hogy nincs Internet-hozzáférése. További 19 százalék a maga szempontjából szükségtelennek tartja, 14 pedig nem szívesen mond le az ügyintézés személyességéről. A biztonságot hiányolja a válaszadók 6 százaléka.

Telefont is használ bankügyeinél az ügyfelek 11 százaléka. Itt a legutóbbi két évhez képest nem tapasztalható bővülés. Egyes bankok ügyfelei azonban 30 százalékot meghaladó arányban létesítettek kapcsolatot a pénzintézetükkel.

A banki call-centereket felhívók közel négy tizede érettségizett, az átlagosnál magasabb jövedelmű, és átlagosan 41 éves.

Azok közül, akik sohasem használják banki ügyintézésre a telefont, legtöbben a személytelenséggel, illetve bankfiókjuk közelségével indokolják magatartásukat.

Magyarországon a felnőtt lakosság mintegy 64-65 százaléka banki ügyfél, s az arány alig változott a legutóbbi két év során. A pénzügypiaci kutatásokat a GfK Piackutató Intézet minden negyedévben elvégzi, a felnőtt lakosságot fontos szempontokból reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!