2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Közmegegyezés van arról, hogy szükséges a közösségi közlekedés rendszerének átalakítása, mert nem tartható, hogy egyre több pénzért, egyre rosszabb szolgáltatást kapjanak az utazók – közölte Antali Károly, a Közlekedési Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium kormánybiztosa csütörtökön Szegeden.

A magyarországi vonalsűrűség - figyelembe véve a vasúti és az autóbusz-hálózatot - messze az uniós átlag fölött van, a járatok kihasználtsága azonban az egyik legrosszabb – mondta a helyközi közösségi közlekedés átalakításáért felelős kormánybiztos A regionalizmus és közösségi közlekedés című kétnapos nemzetközi konferencia nyitóelőadásán.

Ezen a területen tehát jelentős kapacitástöbblet van, amelyet csökkenteni kell, ez azonban nem jelentheti az ellátási kötelezettség megsértését – fogalmazott a kormánybiztos.

Antali Károly elmondta, nem sikerült elérni a szakmailag szükségesnek vélt méretcsökkentést azzal, hogy a személyszállítást egyes vasúti szárnyvonalakon szüneteltetik. Az eredetileg tervezett 59 vonalszakaszt, mintegy 2900 kilométert érintő szűkítés helyett csupán 29 szakaszon 1019 kilométeren fog szünetelni a személyszállítás.

Hozzátette: ez a döntés azonban nem szakmai és nem környezetvédelmi megfontolások alapján született, s a várható megtakarítás is a tervezett 17 milliárd forint helyett 6 milliárd forint lesz.

A szakember fontos feladatnak nevezte a menetdíj-kedvezményrendszer átalakítását, a kedvezmények tételes és a támogatások mértékét is érintő felülvizsgálatát. A helyközi közösségi közlekedés finanszírozásában jelenleg 70 százalékos az állami részvétel. A cél, hogy a személyszállítással foglalkozó cégek bevételük felét ne az államtól kapják - mondta.

Az átlátható helyzet megteremtése érdekében minden szolgáltatónál legkésőbb 2010. február 28-ig be kell vezeti a regisztrációs jegyet, amellyel nyomon követhetők lesznek az ingyenes utazások – közölte Antali Károly.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!