2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kormány a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-t jelölte ki a Nemzeti Személyszállítási Intelligens Közlekedési Rendszerek Platform (NESZIP) koordinálására és működtetésére, a platformhoz valamennyi közforgalmú személyszállító csatlakozhat - az erről szóló rendelet a legutóbbi Magyar Közlönyben jelent meg.

A rendszer lehetővé teszi az elektronikus jegyek alkalmazását, illetve azt is, hogy az országos, elővárosi és regionális személyszállítási közszolgáltatások kölcsönösen átjárhatók legyenek. Így kölcsönösen elfogadhatják egymás utazási okmányait és bérleteit is.

A NESZIP elemei a következők: a Nemzeti Elektronikus Jegyrendszer Platform (NEJP), valamint a személyszállítási közszolgáltatásokhoz kapcsolódó közlekedési adattárak, továbbá a szolgáltatók együttműködését és a szolgáltatások átjárhatóságát biztosító szabványok és műszaki ajánlások.

A NESZIP-nek az országosan egységes hely- és díjszabási azonosító rendszeren kell alapulnia. Az elektronikus adathordozón tárolt, elektronikus jegyrendszert alkalmazó rendszernek a Nemzeti Egységes Kártyarendszerrel (NEK) kapcsolatos műszaki feltételeknek is meg kell felelnie.

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. alapvető feladata az, hogy megtervezze a NESZIP létrehozását, fenntartását, továbbfejlesztését és finanszírozását. Gondoskodnia kell a rendszer üzemszerű működéséről, és ki kell dolgoznia a csatlakozás feltételeit.

A rendszer része az elektronikus közszolgáltatási menetrendi, továbbá az elektronikus utazásszervező és utasinformációs rendszer is, ezek üzemeltetésébe a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. bevonhatja a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.-t.

A személyszállítók, amelyek igénybe veszik a NESZIP szolgáltatásait, azokért díjat fizetnek. Így a rendszer működtetési költsége részben állami forrásból, részben a saját bevételekből áll. A platformot szabályozó rendelet május 1-től hatályos. A már működő hasonló rendszerek esetén a rendeletbe foglaltaktól - a közlekedésért felelős miniszter engedélye alapján - el lehet térni.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!