3p

Gönci János, a Malév vezérigazgatója és Borisz Abramovics, az orosz AirUnion légitársasági szövetség felügyelő bizottságának elnöke emlékeztető dokumentumot írt alá Szuhoj Super Jet (SSJ) 100-as orosz repülőgépek üzemeltetéséről - tájékoztatta Leonov Péter, az AirBridge és a Malév igazgatóságának megválasztott tagja az MTI-t hétfőn, ezzel cáfolta azt az orosz lapértesülést, hogy szándéknyilatkozatot írtak volna alá.

Bár az AiRUnion hivatalosan nem törekszik arra, hogy betagolja a Malévot a soraiba, Borisz Abramovics, az AiRUnion felügyelőtanácsi elnöke pénteken jegyzőkönyvet írt alá Gönci Jánossal, a Malév vezérigazgatójával olyan SSJ-gépek közös használatáról, amelyek az orosz légiszövetség parkjához tartoznak majd, írta a Vremja Novosztyej.

Az igazság kedvéért az orosz lap megjegyezte, hogy az SSJ műszakilag még nincs a megrendelések teljesítésére kész állapotban, és az AiRUnion egyelőre nem kötött végleges szerződést azoknak a gépeknek a megvásárlására, amelyeket a Malévval közösen kíván használni.

Az AiRUnion előzetes megállapodást kötött tavaly júliusban 15 darab SSJ megvásárlására a Sukhoi (Szuhoj) polgári repülőgépeit fejlesztő orosz céggel, egyben elővételi jogot szerezve további 15 darab ilyen gépre. Egy hónap múltán az AiRUnion kinyilvánította szándékát, hogy a megrendelést ötven gépre növelné. A végleges szerződés aláírását (legalább az első 15 gépre) múlt novemberre tűzték ki, de ez ideig nem került rá sor - emlékeztetett a liberális újság.

Mindamellett a Vremja Novosztyej úgy ítélte meg, hogy a Malév-megoldás fényesebb kilátásokkal kecsegtet, mint az SSJ külpiaci kiléptetésére tett eddigi kísérletek.

A Malév privatizációs tranzakciójának zárása után az az AirBridge Zrt. lesz a magyar nemzeti légitársaság 99,5 százalékos tulajdonosa. Az AirBridge Borisz Abramovics kisebbségi érdekeltségében van, így ő lett a Malév megválasztott igazgatóságának elnöke is.

Leonov Péter elmondta, hogy a Malév a korábbiakhoz hasonlóan értékesíteni akarja a négy Bombardier gyártmányú CRJ-200-as repülőgépét, amelyek kevésbé gazdaságosak. Ezek helyett, és a Malév flottájának esetleges bővítése kapcsán merült fel a Szuhoj Super Jetek esetleges üzemeltetése.

A Malév flottája jelenleg 30 repülőgépből áll, amiből három Boeing 767-es, hat B-7373-600-as, hét B-737-700-as és öt B-737-800-as repülőgép, valamint regionális üzemelésre alkalmas négy Bombardier CRJ-200-as és öt Fokker 70-es.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!