Bár az AiRUnion hivatalosan nem törekszik arra, hogy betagolja a Malévot a soraiba, Borisz Abramovics, az AiRUnion felügyelőtanácsi elnöke pénteken jegyzőkönyvet írt alá Gönci Jánossal, a Malév vezérigazgatójával olyan SSJ-gépek közös használatáról, amelyek az orosz légiszövetség parkjához tartoznak majd, írta a Vremja Novosztyej.
Az igazság kedvéért az orosz lap megjegyezte, hogy az SSJ műszakilag még nincs a megrendelések teljesítésére kész állapotban, és az AiRUnion egyelőre nem kötött végleges szerződést azoknak a gépeknek a megvásárlására, amelyeket a Malévval közösen kíván használni.
Az AiRUnion előzetes megállapodást kötött tavaly júliusban 15 darab SSJ megvásárlására a Sukhoi (Szuhoj) polgári repülőgépeit fejlesztő orosz céggel, egyben elővételi jogot szerezve további 15 darab ilyen gépre. Egy hónap múltán az AiRUnion kinyilvánította szándékát, hogy a megrendelést ötven gépre növelné. A végleges szerződés aláírását (legalább az első 15 gépre) múlt novemberre tűzték ki, de ez ideig nem került rá sor - emlékeztetett a liberális újság.
Mindamellett a Vremja Novosztyej úgy ítélte meg, hogy a Malév-megoldás fényesebb kilátásokkal kecsegtet, mint az SSJ külpiaci kiléptetésére tett eddigi kísérletek.
A Malév privatizációs tranzakciójának zárása után az az AirBridge Zrt. lesz a magyar nemzeti légitársaság 99,5 százalékos tulajdonosa. Az AirBridge Borisz Abramovics kisebbségi érdekeltségében van, így ő lett a Malév megválasztott igazgatóságának elnöke is.
Leonov Péter elmondta, hogy a Malév a korábbiakhoz hasonlóan értékesíteni akarja a négy Bombardier gyártmányú CRJ-200-as repülőgépét, amelyek kevésbé gazdaságosak. Ezek helyett, és a Malév flottájának esetleges bővítése kapcsán merült fel a Szuhoj Super Jetek esetleges üzemeltetése.
A Malév flottája jelenleg 30 repülőgépből áll, amiből három Boeing 767-es, hat B-7373-600-as, hét B-737-700-as és öt B-737-800-as repülőgép, valamint regionális üzemelésre alkalmas négy Bombardier CRJ-200-as és öt Fokker 70-es.