A BKIK és a fuvarozók szervezetei azt kérik, hogy a most elfogadott rendeletről kezdjenek átfogó társadalmi egyeztetést az érintett szakmai szervezetek bevonásával, és módosítsák a behajtási rendeletet.
A BKIK és számos szakmai szervezet még korábban javaslatot tett a Fővárosi Közgyűlésnek a behajtási rendelethez kapcsolódóan, ezeket azonban a december 18-án elfogadott rendeletbe nem építették be - mutat rá a közlemény.
A rendelet a BKIK álláspontja szerint szakmai szempontból megalapozatlan, elfogadhatatlan és súlyosan sérti a fuvarozó, szállító, kereskedő, gyártó, a rendelet hatálya alá tartozó területen már az önkormányzatok által engedélyezett telephellyel, tároló-hellyel rendelkező vállalkozások érdekeit.
A BKIK és a fuvarozók többek között azt javasolják, hogy a zónákban telephellyel, tároló-hellyel rendelkező fuvarozókat, szállítókat, gyártókat, kereskedőket, szolgáltatókat mentesítsék az adott területre történő behajtás engedélyeztetése alól.
Ugyancsak szeretnék elérni a zónák számának csökkentését, valamint azt, hogy minden zónában biztosítsanak egy legalább kétszer négy órás nyitott időszakot az áruellátás és egyéb feladatok teljesíthetősége érdekében.