2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A menedzsment rendszerek nem csak az általános vezetési elvekre, hanem az egyes részterületekre - így a információtechnológiára - is kiterjed. Pedig ez is egy olyan terület, amelynek innovatív fejlesztése a vállalatok számára a piaci pozícióik stabilitását és a versenyelőnyt biztosíthatja.

5. Humán tervezés

Emberek helyett üzleti folyamatok állnak a nyugati rendszertervezés központjában. Itt a mindennapi információtechnológia sokkal több munkát egyszerűsített le és tett monotonná, mint amennyit gazdagított.
Japánban a rendszerépítés célja a dolgozók hozzájárulásának erősítése, ezért az IT alkalmazásának vezérelve az úgynevezett "humán tervezés". Az elterjedt vállalati magatartás, azaz a döntésekben való széleskörű részvétel és véleményegyeztetés valamint a hallgatólagos tudás bevonása (a nehezen megmagyarázható, tapasztalatokon, élményeken alapuló tudás) megkérdőjelezi a döntéstámogató technológiák szükségességét. A japánokra jellemző az emberi tudás lényegének megragadása, ezért általában nem szakembereket is bevonnak a rendszertervezés folyamatába.

A világszínvonalú IT rendszereiről híres távolkeleti vállalatok ebből kifolyólag nem annyira a technológiájuk miatt lettek sikeresek, hanem azért, mert jelentős befektetéseket tettek annak érdekében, hogy a frontvonalbeli dolgozókat képezzék és támogassák e rendszerek használatában. A Toyota minőségbiztosítási rendszere például úgy fejlődött ki, hogy a munkások csak javítani akartak a munkakörülményeiken. A menedzsment támogatása és bátorítása segítette törekvéseiket, mely ezután a TQM-mozgalomhoz vezetett. Chowa-nak, magyarul harmonizációnak nevezik ezt a filozófiát, mely az emberek értékelésén és tiszteletén alapul. Azt a törekvést jelenti, hogy a technológia inkább a felhasználóhoz alkalmazkodjon, nem pedig fordítva.

Japán módra természetesen nem lehet nyugaton gondolkodni és dolgozni, az imént felsorolt "elveknek" ugyanis kulturális gyökerei vannak, melyek nem adaptálhatók. Épp ideje azonban, hogy a felső szintű menedzserek újra irányításuk alá rendeljék a technológiát, miszerint az IT-hez különleges, technokrata jellegű menedzsment-eszközökre van szükség.



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!