Idei kilátások, átszervezések
2006 ismét nehéz év lesz a LEGO Csoport számára. A nemzetközi játékpiac mérete várhatóan tovább csökken, a hagyományos játékok szállítói előtt emiatt továbbra is stratégiai léptékű kihívások állnak. A LEGO Csoport a klasszikus építőjátékokra összpontosítva arra számít, hogy 2006-ban kisebb, de pénzügyileg erősebb és versenyképesebb szereplőként megőrzi piaci pozícióját.
2006-ban nem fog megjelenni a meglévő vagy új termékeket támogató film, és a csoport árbevétele várhatóan némileg csökkenni fog 2005-höz képest. Az eredményközpontú szemlélet megmarad: tovább folytatódik a folyamat, miszerint a gyártást teljes vagy részlegesen alacsonyabb munkabérű országokba helyezik át.
A hatékony működés feltétele a megfelelő szervezeti struktúra, amelynek átalakulását a pénzügyi eredményekkel egy időben jelentette be a LEGO csoport. Az új felépítés szerint, a vállalat három részlegre bomlik, ezzel is támogatva az új stratégiáját.
A "Piacok és termékek" (Markets & Products) divízió a termékfejlesztést, a marketing és kiskereskedelmi tevékenységek globális irányítását tartja kézben. A "Közösség, nevelés és közvetlen kapcsolatok" (Community, Education & Direct) részleg a felhasználókkal és a vásárlókkal való direkt kapcsolatok minőségéért felelős a LEGO csoport saját márkaboltjaiban, illetve az online értékesítés és a katalógusos megrendelések során. Végül az "Ügyviteli" divízió (Operations) feladata a gyártási folyamatok és a disztribúció globális szintű irányítása, illetve a vállalat informatikai és pénzügyi irányítása.
Kapcsolódó anyagok:
Magyarországra hozza Duplo gyártását a Lego
Egyre jobban eluralják a hazai játékpiacot a hipermaketek