"Növekedési ütemünk egyértelműen csökken" - mondta el a piacvezető Google pénzügyi igazgatója, George Reyes. Hozzátette, hogy a társaság gyarapodásának "a nagy számok törvénye alapján" szükségszerűen lassulnia kell, hiszen a lélegzetelállító növekedés csak rövid ideig tartható fenn.
Az igazgatóval az iparági szakértők is egyetértenek. Szerintük a keresőmarketingre fordított összeg az idén nagyjából 26,2 százalékkal fog növekedni az Egyesült Államokban, amely még mindig gyors emelkedésnek számít, de eltörpül az évtized elején tapasztalt háromszámjegyű növekedés mellett. 2003-ban például egészen rendkívüli mértékben, mintegy 174,3 százalékkal haladta meg a keresőmarketingre elköltött összeg az előző évit - írja az eMarketer.

Az idei 26 százalék feletti növekedés után elemzők 20 százalék alatti emelkedést várnak a következő években. A keresők népszerűsége mindemellett töretlen, sőt, a 2004-es 3,2 milliárdról 2005-ben csaknem 5,1 milliárdra ugrott a netes keresések száma az USA-ban, ami 55 százalékos növekedést jelent.
Ahogy a felhasználók egyre többet kutakodnak a világhálón, úgy lesznek kereséseik is egyre bonyolultabbak. Így a hirdetőknek egyre több kulcsszó felhasználására van lehetősége a reklámozás során. A keresőmarketingre használt szavak száma 2004 és 2005 szeptembere között csaknem megkétszereződött, 9 100-ról 17 314-re emelkedett.