2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kisebb módosításokkal, de jóváhagyták az uniós szakminiszterek az Európai Bizottság javaslatát a televíziózás határok nélkül nevű irányelv fölváltásáról. Harminc perces gyakorisággal megszakíthatók lesznek a jövőben a tévés gyermekprogramok reklám céljából, írja a Napi Gazdaság.

Az EB eredetileg 35 percet javasolt, de végül félóránként lehet reklámok tenni a jövőben a gyerekprogramokba. Nem támogatják viszont a tagállamok a médiafelügyeleti szerv függetlenségének garantálását. Az új szabályozás a jelenleginél jóval több teret enged a reklámnak. Vivien Reding, az EB illetékes tagja szerint ezzel elismerik, hogy csak akkor biztosítható az ingyenes műsorszórás, ha megteremtik a bevételek növelésének feltételeit is.

Újdonság, hogy a szabályozás kiterjed bizonyos internetes közvetítések tartalmára is, amit a digitális technika térhódításával magyaráznak. Bár az új direktíva megtiltja a termékelhelyezést, ez alól a tagállamok feloldást adhatnak, ha megkímélik ettől a gyermek- és hír jellegű műsorokat. Tehát tilos lesz például a kereskedelmi tévéknél szokásos gyakorlat, hogy a hírolvasó egy adott ruhatervező vagy forgalmazó modelljét viseli, amelynek márkajelzése hangsúlyosan van jelen.

Reklámstop a bújtatott hirdetéseknek

A bújtatott reklám a jövőben sem kap zöld utat. Új hirdetési formák is megjelenhetnek, így például mód lesz osztott képernyőre, például a sportközvetítések alatt. A társdöntési jogkörrel bíró Európai Parlament decemberben szavaz első olvasatban a direktíváról, a szakminiszterek pedig tavasszal foglalkoznak vele ismét, számol be a Napi Gazdaság.

Az EB először 1989-ben fogadta el a "Televíziózás határon nélkül" című irányvonal első változatát, a cél az volt, hogy segédkezzen egy európai tévés piac felépítésében. A technológiai változásoknak köszönhetően először 1997-ben, majd 2003-ban is átdolgozták a korábbi irányelveket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!