Az EB eredetileg 35 percet javasolt, de végül félóránként lehet reklámok tenni a jövőben a gyerekprogramokba. Nem támogatják viszont a tagállamok a médiafelügyeleti szerv függetlenségének garantálását. Az új szabályozás a jelenleginél jóval több teret enged a reklámnak. Vivien Reding, az EB illetékes tagja szerint ezzel elismerik, hogy csak akkor biztosítható az ingyenes műsorszórás, ha megteremtik a bevételek növelésének feltételeit is.
Újdonság, hogy a szabályozás kiterjed bizonyos internetes közvetítések tartalmára is, amit a digitális technika térhódításával magyaráznak. Bár az új direktíva megtiltja a termékelhelyezést, ez alól a tagállamok feloldást adhatnak, ha megkímélik ettől a gyermek- és hír jellegű műsorokat. Tehát tilos lesz például a kereskedelmi tévéknél szokásos gyakorlat, hogy a hírolvasó egy adott ruhatervező vagy forgalmazó modelljét viseli, amelynek márkajelzése hangsúlyosan van jelen.
Reklámstop a bújtatott hirdetéseknek
A bújtatott reklám a jövőben sem kap zöld utat. Új hirdetési formák is megjelenhetnek, így például mód lesz osztott képernyőre, például a sportközvetítések alatt. A társdöntési jogkörrel bíró Európai Parlament decemberben szavaz első olvasatban a direktíváról, a szakminiszterek pedig tavasszal foglalkoznak vele ismét, számol be a Napi Gazdaság.
Az EB először 1989-ben fogadta el a "Televíziózás határon nélkül" című irányvonal első változatát, a cél az volt, hogy segédkezzen egy európai tévés piac felépítésében. A technológiai változásoknak köszönhetően először 1997-ben, majd 2003-ban is átdolgozták a korábbi irányelveket.