A közlemény szerint a kevesebb BKV-busz miatt racionalizálni kell a létszámot, ugyanakkor mindent elkövetnek, hogy minél kevesebb munkavállalónak szűnjön meg a munkaviszonya. A BKV jelezte azt is, hogy a teljesítménycsökkenést, valamint a társaság gazdasági érdekeit figyelembe vevő üzleti terv 540 fős elbocsátást irányozott elő, ugyanakkor igyekeznek az esetleges nyugdíjazásokat és a "természetes fluktuációt" szem előtt tartva legfeljebb kétszáz munkatársat elbocsátani. Ez a több mint 11 300-as összlétszám 1,7 százaléka.
Azt is írták, hogy július 12-én levélben tájékoztatták a társaság központi üzemi tanácsát a tervezett csoportos létszámleépítés okáról, körülményeiről, a törvényben előírt adatokról, s a törvényi rendelkezéseknek megfelelően tárgyalást kezdeményeztek. Tájékoztatásuk szerint a csoportos létszámleépítés kezdő és befejező időpontját és ütemezését a vállalat központi üzemi tanácsával, valamint a BKV szakszervezeteivel folytatott konzultáció után határozzák meg.
Az érdekképviseleti tiltakozásokra utalva hangsúlyozták: a szakszervezetek is a konfliktus tárgyalásos rendezésében érdekeltek, így a sztrájkkal való fenyegetés idő előtti, tekintettel arra, hogy a tárgyalások csak július 23-án kezdődnek meg.
A BKV közleménye szerint a négyes metró átadásával és üzembe helyezésével összefüggésben nő a társaság alkalmazottainak létszáma, s így több új munkahely jön létre, mint amennyi megszűnik. Minden munkavállalót nem tudnak ugyanakkor automatikusan átvenni a képzettségi különbségek miatt.
Korábban kedden két közlekedési érdekképviselet, a Közösségi Közlekedési Dolgozók Szakszervezet - Egységes Közlekedési Szakszervezet és a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége is azt közölte, hogy tiltakoznak a tervezett csoportos létszámleépítés ellen, s tárgyalásokat kezdeményeznek a BKV vezetésével és a Főpolgármesteri Hivatallal az intézkedés elkerüléséért.
MTI