A forgalomból három bolttípus piaci részesedése növekedett: a hipermarketek és a diszkontok mellett a magyar tulajdonban lévő láncoké, mint a CBA, a Coop és a Reál. Romlott viszont az önálló kisboltok pozíciója. A tendencia az élelmiszer- és vegyiáru-kereskedelem további koncentrálódását mutatja.
A hipermarketek 29-ről 30 százalékra növelték részesedésüket a vizsgált árucsoportok forgalmából. A diszkontokra a tavalyelőtti 13 százalék után éves átlagban 14 százalék jutott a forgalomból múlt évben. A hazai tulajdonú láncok forgalma pedig 24 százalékról 25 százalékra emelkedett.

A vegyiáru kategóriák közül sorrendben az intim törlőkendők, a padlóápolószerek, a mosogatószerek, a tusfürdők, a háztartási papíráru, a lefolyótisztító, az intim szappan, a baba törlőkendő, a toalett-tisztítók, továbbá az ajakápoló készítmények mutatták a legnagyobb mértékű növekedést.