Völner Pál hangsúlyozta: a 111 milliárd forintból Abony és Fegyvernek között mintegy 30 kilométer hosszon kezdődő kivitelezés mellett az M4-es autópálya további részének előkészítését is folytatja a kormány. Jelezte: előbbi beruházásnál elképzelhető, hogy a közelmúltban bejelentett vizsgálatot követően az eredetinél alacsonyabb támogatási intenzitást állapít meg az Európai Unió, ám ez nem lesz akadálya a projekt megvalósításának.
Rámutatott: az M4-es autópálya építésének kérdésével 2010 óta küzd” a kormány.
A Ceglédet Budapesttel összekötő szakasz megépítését nehezíti, hogy a közép-magyarországi régióhoz tartozó Pest megye hátrányban van az uniós pályázati támogatások elosztásánál – közölte az államtitkár, aki szerint az M4-esnek ezt a részét várhatóan tisztán állami forrásból kell megépíteni.
A térséget érintő további gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztésekről szólva kifejtette: 2015 végéig elkészül az leendő M4-M8 autópályák abonyi csomópontja, míg az M8-as kecskeméti elkerülőjének megvalósítása már folyamatban van, és jövőre ugyancsak befejeződik.
A gazdasági szempontból kiemelt jelentőségű Kecskemét-Szolnok összeköttetésről a közeljövőben várható döntés – tette hozzá.
Emlékeztetett: fontos eredmény, hogy az Abonyt Újszásszal összekötő út felújítása nemrégiben elkészült, és a mostani, 34 milliárdos program keretében további mintegy 60 kilométernyi alsóbbrendű utat korszerűsítenek Pest megyében.
MTI