2p

Nem cool a brit álompár David és Viktoria Beckham, még II. János Pál pápa is lekörözte őket. A legújabb CoolBrands felmérésekből az is kiderül, hogy a lengyelek fizetik a legtöbbet, míg a magyarok a legkevesebbet a cool-cuccokért.

A hazai cool-lista!

A hazai szakmai értékelést végző CoolBrands bizottság nehéz feladat előtt állt, amikor a "coolság" fogalmának meghatározására vállalkozott. Megállapításuk szerint a fogyasztókban a cool márka iránti birtoklási vágy egyfajta önkifejezési eszköz, hiszen tulajdonosát különlegessé, egyedivé teszi mások és önmaga szemében. A trendi és a cool között az tesz igazi különbséget, hogy míg a divatos a már felkapottat jelenti, addig utóbbi márka előtte jár a piaci trendnek. Lényege az a leginkább lelkileg megfogható tartalom, amit maga a termék hordoz. Gyakran az exkluzivitás, a nehezen hozzáférhetőség is ezt a hatást erősíti, de nagyon fontos az ideológiai és kulturális háttér is. Ugyanis hogy mi tesz valamit menővé, azt az adott ország és a régió sajátosságai is egyértelműen befolyásolják.

A nyerő tech-cucc

A magyarországi CoolBrands szakmai bizottságának tagjai: G. Németh György elnök, a T-Mobile Magyarország Rt. kommunikációs igazgatója, Árpa Attila rendező, filmproducer, Balogh Ádám (Gomez), az RTL Klub/Cool TV producere, Fabricius Gábor, a Republic of Art kreatív igazgatója, Faragó Tamás, a McCann Erickson Budapest kreatív igazgatója, Hargitay Lilla, a Magyar Reklámszövetség volt főtitkára, Kádár Tamás, az Edison Csoport ügyvezető igazgatója, Kiskádár Tamás, a Publicis kreatív igazgatója, Ledényi Attila, az EDGE Communications ügyvezető igazgatója, Málnay B. Levente, a Viva Televízió vezérigazgatója, Radnai Péter, a Playboy főszerkesztője és Zimmermann Zsolt, a PrintXBudavár Kiadó art directora.

A bizottságon belül nemrégiben lezajlott felmérések szerint a legcoolabb utazási célnak New York minősül, a legcoolabb magyarországi város Budapest, a legmenőbb férfisztár Till Attila, és mint a CoolBrands országaiban mindenhol, a technológiai kategóriában itt is az iPod lett a nyerő. A CoolBrands magyarországi szervezői bejelentették, hogy a szavazáshoz a nagyközönség is csatlakozhat: a már magyar nyelven hozzáférhető coolmarkak.hu oldalon mindenki kifejtheti véleményét, és eldöntheti, egyetért-e a zsűri megállapításaival.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!