A hazai cool-lista!
A hazai szakmai értékelést végző CoolBrands bizottság nehéz feladat előtt állt, amikor a "coolság" fogalmának meghatározására vállalkozott. Megállapításuk szerint a fogyasztókban a cool márka iránti birtoklási vágy egyfajta önkifejezési eszköz, hiszen tulajdonosát különlegessé, egyedivé teszi mások és önmaga szemében. A trendi és a cool között az tesz igazi különbséget, hogy míg a divatos a már felkapottat jelenti, addig utóbbi márka előtte jár a piaci trendnek. Lényege az a leginkább lelkileg megfogható tartalom, amit maga a termék hordoz. Gyakran az exkluzivitás, a nehezen hozzáférhetőség is ezt a hatást erősíti, de nagyon fontos az ideológiai és kulturális háttér is. Ugyanis hogy mi tesz valamit menővé, azt az adott ország és a régió sajátosságai is egyértelműen befolyásolják.

A magyarországi CoolBrands szakmai bizottságának tagjai: G. Németh György elnök, a T-Mobile Magyarország Rt. kommunikációs igazgatója, Árpa Attila rendező, filmproducer, Balogh Ádám (Gomez), az RTL Klub/Cool TV producere, Fabricius Gábor, a Republic of Art kreatív igazgatója, Faragó Tamás, a McCann Erickson Budapest kreatív igazgatója, Hargitay Lilla, a Magyar Reklámszövetség volt főtitkára, Kádár Tamás, az Edison Csoport ügyvezető igazgatója, Kiskádár Tamás, a Publicis kreatív igazgatója, Ledényi Attila, az EDGE Communications ügyvezető igazgatója, Málnay B. Levente, a Viva Televízió vezérigazgatója, Radnai Péter, a Playboy főszerkesztője és Zimmermann Zsolt, a PrintXBudavár Kiadó art directora.
A bizottságon belül nemrégiben lezajlott felmérések szerint a legcoolabb utazási célnak New York minősül, a legcoolabb magyarországi város Budapest, a legmenőbb férfisztár Till Attila, és mint a CoolBrands országaiban mindenhol, a technológiai kategóriában itt is az iPod lett a nyerő. A CoolBrands magyarországi szervezői bejelentették, hogy a szavazáshoz a nagyközönség is csatlakozhat: a már magyar nyelven hozzáférhető coolmarkak.hu oldalon mindenki kifejtheti véleményét, és eldöntheti, egyetért-e a zsűri megállapításaival.