3p

Kína hamarosan az új energiaforrásokon alapuló autóipar központjává válhat - közölték az ázsiai ország iparági bennfentesei, akik szerint a pekingi vezetés elszánt politikája és az autóipari ellátási lánc összes elemének megléte valóra válthatja a távol-keleti ország törekvéseit.

A kínai kormány március 20-án jelentette be a hazai személygépjármű-ipar újraélesztésére vonatkozó tervét, amelyben az új energiaforrásokkal üzemeltetett autók gyártásának növelését és a különböző alkatrészek, kellékanyagok fejlesztését ismertették.

A tervek szerint a központi költségvetésből külön forrást biztosítanak az új energiaforrásokkal üzemeltetett autók használatához. Azok a kormányzati hivatalok és vállalatok, amelyek ilyen járműveket vásárolnak, autónként 4-25 ezer jüan (129-820 ezer forint) közötti kompenzációra számíthatnak.

Az új energiákat hasznosító járművek gyártókapacitását 2011-re éves szinten ötszázezer darabra, illetve a teljes kínai járműipar, beleértve tehergépkocsi- és autóbuszgyártás kapacitásának öt százalékára kell növelni.

Szakértők a kormány környezetvédelmi politikáját kedvező jelként értékelik, amellyel még több vállalkozást és tehetséges kutatót vonzhatnak az autóiparba, illetve ez a vásárlókra is ösztönző hatással lehet.

Az egyre súlyosabb méreteket öltő légszennyezés és az energiaforrások hiánya jelentős kockázatot jelent a környezet védelmére, illetve a kínai gazdasági fejlődésére. Az ázsiai országban 2008-ban összesen 50 millió gépjármű volt az utakon, előrejelzések szerint számuk 2020-ra elérheti a 150 milliót, az üzemeltetésükhöz felhasznált kőolaj alapú üzemanyag mennyisége elérheti az évi 250 millió tonnát.

A termelési kapacitás szerint az Egyesült Államok és Japán után mintegy 9,35 millió gépkocsival Kína jelenleg a világ harmadik legnagyobb autógyártó országa, ebben az iparában egy év alatt 5,21 százalékos növekedést érek el.

Van Kang (Wan Gang) tudományos és műszaki miniszter kihangsúlyozta, hogy Kínának rendkívüli lehetőségei vannak a saját készítésű, új energiaforrásokat hasznosító járművek fejlesztésére. A környezetkímélő autók fejlesztése mellett Kína jelentős szerepet játszik az akkumulátorok előállításában, amelyek az elektromos autók egyik legfontosabb alkatrészei. Az akkumulátorok kapacitása az autók teljesítményét jelentősen befolyásolja. A CITIC Securities márciusi beszámolója szerint egyre több lítium-akkumulátorgyártó költözik Kínába, és ez hozzájárulhat ahhoz, hogy az iparágból Kína nagyobb piaci részesedést szerezzen meg.

Kínában jelenleg mintegy 200 lítium-akkumulátorokkal foglalkozó vállalkozás működik, amelyek a világtermelés 40 százalékát adják. A BYD kínai autógyár vezető szerepet tölt be a lítium-akkumulátorok gyártásában. A tavaly decemberben bemutatott F3DM márkajelzésű hibrid szedánja az olcsó és magas hatékonyságú lítium-vas-foszfát (LiFePO4) akkumulátorokkal üzemel. A Chery autógyár februárban bemutatott elektromos autója 120 kilométeres óránkénti sebességre képes.

Az április 20-28 között megrendezésre kerülő Auto Sanghaj 2009 kiállításon számos energiatakarékos és környezetkímélő modell bemutatására lehet számítani, az ismertebb márkák közül a GM és a Ford is új termékek bejelentésére készül.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!