2p

Miközben a vásárlók jelentős része nincs tisztában azzal, mit is jelent a HDTV kifejezés, a többség új tévékészülék vásárlásakor az ilyen adások vételére alkalmas berendezéseket keresi. A Panasonic alaposan elhúzott vetélytársaitól a plazmakészülékek e speciális piacán.

A világszerte értékesített új plazmatévék 70 százaléka volt HD-ready, derül ki a DisplaySearch felméréséből. Nem véletlen a vásárlók fokozott érdeklődése, hiszen - a jelenlegi 20,3 millióval szemben - három év múlva 55 millió háztartásban lesz HDTV. Igaz, teszik hozzá a szakértők, hogy digitális televíziózásban - ez a High Definition Television (HDTV) alapja - az Egyesült Államok még évekig megelőzi majd Európát.

A készülékek esetében megfigyelhető az is, hogy mérettől függően választanak a vásárlók az LCD és a plazmatévék közül. 43 inch (107 centiméter) alatt az LCD-k dominálnak, ennél nagyobb képátmérő esetén viszont a plazmák a nyerők. Míg az előbbi kategóriában a gyártók száma viszonylag magas, addig a plazmák szegmensében néhány nagy cég behozhatatlannak tűnő előnyre tett szert.

A DisplaySearch adatai szerint a plazmatévék esetében a gyártók versenyét a Panasonic nyeri, amelynek piaci részesedése az első negyedéves 21,5 százalékról a nyárra 28,3 százalékra nőtt. A japán gyártót két koreai társaság, az LGE (17,1 százalékkal) és a Samsung (13,6 százalékkal) követi. A negyedik Philips még tíz százalék feletti részesedéssel bír, az ötödik Hitachi pedig az eladott készülékek 7,4 százalékát tudhatja magáénak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!