A világszerte értékesített új plazmatévék 70 százaléka volt HD-ready, derül ki a DisplaySearch felméréséből. Nem véletlen a vásárlók fokozott érdeklődése, hiszen - a jelenlegi 20,3 millióval szemben - három év múlva 55 millió háztartásban lesz HDTV. Igaz, teszik hozzá a szakértők, hogy digitális televíziózásban - ez a High Definition Television (HDTV) alapja - az Egyesült Államok még évekig megelőzi majd Európát.
A készülékek esetében megfigyelhető az is, hogy mérettől függően választanak a vásárlók az LCD és a plazmatévék közül. 43 inch (107 centiméter) alatt az LCD-k dominálnak, ennél nagyobb képátmérő esetén viszont a plazmák a nyerők. Míg az előbbi kategóriában a gyártók száma viszonylag magas, addig a plazmák szegmensében néhány nagy cég behozhatatlannak tűnő előnyre tett szert.
A DisplaySearch adatai szerint a plazmatévék esetében a gyártók versenyét a Panasonic nyeri, amelynek piaci részesedése az első negyedéves 21,5 százalékról a nyárra 28,3 százalékra nőtt. A japán gyártót két koreai társaság, az LGE (17,1 százalékkal) és a Samsung (13,6 százalékkal) követi. A negyedik Philips még tíz százalék feletti részesedéssel bír, az ötödik Hitachi pedig az eladott készülékek 7,4 százalékát tudhatja magáénak.