Freedom termékek: névre szóló futócipők
A különféle elvárások és az idő szorításában élő nők valamennyien igénylik a luxust és a kényeztetést, társadalmi és gazdasági helyzetüktől függetlenül. Emiatt előtérbe kerülnek a mindenki számára egyaránt elérhető fényűzést kínáló márkák. "A ZARA jó példa erre, mivel a cég a legutolsó divatot kínálja a kifutókról, megfizethető áron. Hasonló szerepet tölthetne be a Volkswagen is" - véli a szakember. - "A márkák ugyanis tömegcikkek és megfizethető luxustermékek is lehetnek egyben, vagy legalábbis pozícionálhatnák magukat ily módon is."
"Az elképzelést akár a Tisza-cipő is megvalósíthatná. Ezáltal a fogyasztó a tervezési folyamat részesének érzi magát, és végül olyan egyedi terméket kap, ami csak az övé" - tette hozzá Joanna Bakas. - "Az iPOD lehetővé teszi egy személyes üzenet gravírozását magára a termékre. Mindez azt bizonyítja, hogy elérkezett a mobiltelefonok egyedi csengőhangján túlmutató, személyre szabott márkás termékek ideje."
A szakember szerint a gyorsétterem-láncok is emelhetik népszerűségüket az egyes fogyasztóhoz igazított menüikkel. A bankoknak az emberek biztonságérzetét kell növelni, az autóknak funkcionálisnak és megbízhatónak kell lenniük, a kiskereskedőknek minőségi termékeket szükséges kínálniuk alacsony áron. (Ezt teszi például a Tesco). Az autógyártók saját érdekükben szintén engedhetnék, hogy a vásárló a maga igényei szerint állítsa össze saját kocsiját.
Az ügyes cégek ugyanis a vásárlót helyezik a világegyetem középpontjába, így képesek bizalmat, vásárlási kedvet és márkahűséget kiépíteni.
Körte Ildikó