3p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Európában az emberek egyre inkább kiábrándulnak az idilli reklámokból: újabban mindenben az egyszerűséget keresik, a mobiltelefonoktól kezdve az életstílusig. Sőt, mindez már a fogyasztás módjára is igaz. Ez derül ki a DDB reklámügynökség aktuális kutatásából, aminek az mfor.hu nézett a mélyére.

Freedom termékek: névre szóló futócipők

A mai nők később mennek férjhez, és szabad éveik alatt szeretik kényeztetni magukat. Ezzel új és értékes célpiacot hoznak létre. A hölgyek legértékesebb - esetenként magánál a pénznél is értékesebb - tulajdona az idő. Az élelmiszer-, ital- és kozmetikai márkák által kínált termékek is értékesebbnek tűnhetnek a női célközönség szemében, ha időt takaríthatnak meg velük vagy használatukkal élvezetesebbé tehetik szabadidejüket.

A különféle elvárások és az idő szorításában élő nők valamennyien igénylik a luxust és a kényeztetést, társadalmi és gazdasági helyzetüktől függetlenül. Emiatt előtérbe kerülnek a mindenki számára egyaránt elérhető fényűzést kínáló márkák. "A ZARA jó példa erre, mivel a cég a legutolsó divatot kínálja a kifutókról, megfizethető áron. Hasonló szerepet tölthetne be a Volkswagen is" - véli a szakember. - "A márkák ugyanis tömegcikkek és megfizethető luxustermékek is lehetnek egyben, vagy legalábbis pozícionálhatnák magukat ily módon is."

A fogyasztók azokat a brandeket keresik, amelyek segítik önállóságukat. Ilyenek a szabadságot biztosító úgynevezett freedom termékek, például a személyre szabott kábeltévé csomagok, az önálló stílusú ruhák, vagy a "Make your own Nike" és a "Make your own Adidas" ajánlatok. A sportszergyártók nemrég lehetővé tették a névreszóló edzőcipők megrendelését is. Az új szolgáltatás keretében a vásárló által választott szót ráhímzik a cipőre a márkaszimbólum alá.

"Az elképzelést akár a Tisza-cipő is megvalósíthatná. Ezáltal a fogyasztó a tervezési folyamat részesének érzi magát, és végül olyan egyedi terméket kap, ami csak az övé" - tette hozzá Joanna Bakas. - "Az iPOD lehetővé teszi egy személyes üzenet gravírozását magára a termékre. Mindez azt bizonyítja, hogy elérkezett a mobiltelefonok egyedi csengőhangján túlmutató, személyre szabott márkás termékek ideje."

A szakember szerint a gyorsétterem-láncok is emelhetik népszerűségüket az egyes fogyasztóhoz igazított menüikkel. A bankoknak az emberek biztonságérzetét kell növelni, az autóknak funkcionálisnak és megbízhatónak kell lenniük, a kiskereskedőknek minőségi termékeket szükséges kínálniuk alacsony áron. (Ezt teszi például a Tesco). Az autógyártók saját érdekükben szintén engedhetnék, hogy a vásárló a maga igényei szerint állítsa össze saját kocsiját.

Az ügyes cégek ugyanis a vásárlót helyezik a világegyetem középpontjába, így képesek bizalmat, vásárlási kedvet és márkahűséget kiépíteni.

Körte Ildikó

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!