2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Egyesült Államok és Európa megállapodást kötött a transzatlanti légi közlekedés liberalizációjáról. Az évek óta húzódó egyeztetések után megszületett úgynevezett open skies (nyílt égbolt) egyezmény eltörli az eddigi, kormányok közötti egyezségeken alapuló korlátozásokat.

A megegyezés értelmében az amerikai légitársaságok szabadon repülhetnek az Európai Unió reptereire, illetve onnan tovább bármely célállomásra. Szakértők szerint egy teljes liberalizáció átalakíthatja az iparágat, ami légitársaságok összeolvadásához vezetne. A londoni Heathrow repülőtér kiemelt szerephez juthat a megállapodás nyomán, hiszen Amerika kínosan ügyel arra, hogy légitársaságai minél több helyen elérhetők legyenek, aminek megvalósításához London jó elosztó központ lehet.

A pénteki egyezkedésen az európaiaknak nem sikerült elérni, hogy az amerikai légitársaságokat teljes egészében külföldiek birtokolhassák, de ennek ellenére egy korábbi bejelentés szerint külföldiek nagyobb beleszólást kaphatnak majd a légitársaságok irányításába. Washington ugyanis több más országokból származó tőkével szeretné az amerikai légi ipar érzékeny pénzügyi helyzetét segíteni. Ez nem is csoda, hiszen Amerika légi ipara elemzések szerint összesen 10 milliárd dollárnyi veszteséget is felhalmozhat idén. Az ország több jelentős légitársasága - a United Airlines, a Delta Airlines, a US Airways és a Northwest - csődvédelem alatt áll.

Ahogy a Menedzsment Fórum is megírta, az amerikai illetékesek kijelentették, hogy a külföldiek által birtokolható legfeljebb 49 százalékos tulajdonrész, valamint a 25 százalékban maximalizált szavazati jog egyelőre nem képezi az egyeztetések tárgyát. Ennek ellenére szeretnének megoldást találni arra, hogy a tengerentúli cégeknek nagyobb befolyása lehessen az USA légitársaságainak döntéshozásában. "A befektetők nem fognak pénzt áldozni az amerikai vállalatokra, ha tudják, hogy passzívnak kell maradniuk" - nyilatkozta Jeffrey Shane, a közlekedési minisztérium illetékese.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!