Kvantitatív válasz esetén megadták, hogy konkrétan hány százalékos költségcsökkenést vagy -növekedést tapasztaltak, kvalitatív válasz esetén pedig azt jelezték, hogy az outsourcing után nőttek, vagy csökkentek a logisztikai költségeik. A fenti ábrán a kvalitatív és kvantitatív kategóriákat összevontuk, így az azt jelzi, hogy a vállalatok hány százalékánál csökkentek, vagy növekedtek a logisztikai kiadások, illetve hány százalék nem tudott biztosan válaszolni.
A kiszervezést végző cégek több mint felének sikerült költségcsökkenést elérni, harmadánál viszont növekedtek a logisztikai kiadások. Ez nem a legjobb arány, tekintve, hogy a cégek 90 százaléknak célkitűzései között szerepelt a költségcsökkentés. A konkrét számokat tekintve az outsourcing révén elért költségcsökkenés átlag 9,8 százalék volt, az értékek viszonylag tág tartományban, 1-20 százalék között szórtak.
Azon megbízóknál, melyeknél a logisztikai költségek emelkedtek, átlag 9,1 százalékos növekedés volt tapasztalható. Az értékek kisebb tartományban, 3-15 százalék között szórtak. E cégek kiszolgálási szint adatait elemezve elmondható, hogy valamennyiük esetétien javulás történt, tehát valószínűleg tudatosan vállalták fel a magasabb költségeket a service levet emelése érdekében. (folytatjuk)
Forrás: SCM
Logisztikai outsourcing Magyarországon
Az outsourcing partnerkapcsolat fő siker-tényezőit kissé ellentétesen ítélik meg a kiszervezést végrehajtó cégek és logisztikai partnerei.