3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem született megállapodás a BKV vezetése és a szakszervezetek között a pénteki bértárgyaláson. Az egyeztetések hétfőn folytatódnak - közölte a BKV Zrt. illetve a sztrájkbizottság.

A BKV közleménye szerint az egyeztetésen csak abban sikerült megegyezniük, hogy a bizottságok részleteiben kidolgozzák az eddigi bértárgyalások során felmerült konkrét gazdasági és pénzügyi kérdéseket és a lehetséges megoldásokat.

Nemes Gábor szerint a tárgyaláson az álláspontok nem közeledtek egymáshoz; mint mondta, a BKV vezetése "nem érdemben" vett részt a megbeszélésen. A bértárgyalásokon a bérekről kell beszélnünk, nem pedig különböző bizottságok felállításáról - fogalmazta meg kritikáját a cég vezetésének ajánlatával szemben a szakszervezeti vezető.

Nincs döntés az elégséges szolgáltatásokról

Nem született megegyezés a sztrájk idején szükséges elégséges szolgáltatásokról sem a közlekedési vállalat vezetése és a szakszervezetek között a pénteki tárgyaláson - közölte a BKV közleményében. A társaság vezetése és a munkavállalók csak abban értenek egyet, hogy a szeptember 4-ére bejelentett sztrájk során az utasok biztonsága elsődleges.

"Az elégséges szolgáltatás a BKV álláspontja és a törvény szerint is azt jelenti, hogy a sztrájk ideje alatt a szükséges mértékben legyen szolgáltatás, tehát ennek aránya semmi esetben sem lehet 0 százalék" - írja a fővárosi cég. A BKV vezetése szerint ugyanis a szakszervezetek álláspontja az, hogy a sztrájk ideje alatt egyáltalán nem dolgoznának. Közölték, a BKV célja, hogy ne bénuljon meg a közlekedés a városban, ezért a társaság vezetése a személy-, vagyon- és üzembiztonság elsődlegességére hívja fel a figyelmet. A BKV vezetése szerint 100, vagy akár 80 százalékos működés mellett is lehet sztrájkolni.

Nemes Gábor, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetei Szövetsége ügyvezető alelnöke ugyancsak arról beszélt: nem akarják veszélyeztetni az utasok biztonságát; ezért az elégséges szolgáltatások mértékének megállapításakor elsősorban erre lesznek tekintettel. Hozzátette: egyelőre nem döntöttek az elégséges szolgáltatás mértékéről.

Megbénulhat a város

A négy reprezentatív érdekképviseleti szerv hatszázalékos béremelést követel az év eleji havi 15 ezer forintos bérfejlesztésen túl. Ez összességében mintegy 12 százalékos béremelést jelentene.

Ha a két félnek nem sikerül megegyeznie, szeptember 4-én üzemkezdettől délután egy óráig sztrájkol a közlekedési vállalat dolgozóinak legalább kétharmada, legalábbis a szakszervezetek szerint.

Korábban a szakszervezetek azt is kilátásba helyezték, hogy ha nem tudnak a céggel megállapodni a minimális szolgáltatásokról, akkor szeptember 4-én egyetlen járat sem indul majd el. A BKV szerint ez nem lehetséges, mivel - mint Regőczi Miklós, a cég kommunikációs vezetője lapunk kérdésére elmondta - a dolgozók 25 százaléka nem szakszervezeti tag, így ők eleve nem fognak csatlakozni a munkabeszüntetéshez.

Legutóbb 14 éve volt figyelmeztető sztrájk a BKV-nál, a közlekedési vállalat dolgozói akkor két órára függesztették fel a munkát.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!