A GfK Hungáriával partneri együttműködésben indított és május óta havi hullámokban ismétlődő GfK indoor hatékonyság és iparági kutatás keretében az Est Médiának lehetősége van minden hónapban a GfK standard - Brand Potential Index (továbbiakban BPI) - módszertana alapján 3 márka vonzerejét vizsgálni a fogyasztók szemében.
A GfK online paneljének 400 fős mintáján végzett kutatás szerint a fogyasztók a Pesti Estet minden tekintetben jobbnak tartják, mint az Exitet vagy a Flyerzt, akár a 15-39 ABC, városi, akár a 15-49 ABC városi célközönség véleményét vizsgáljuk. A Pesti Estnek nem csak az összesített BPI értéke kimagasló, az egyes dimenziók mentén is meghatározó előnye van a másik két márkával szemben.

A BPI kutatás során kapott eredmények csak megerősítik azt a tényt, hogy bár az ingyenes hirdetési, életmód illetve programmagazinok piacára az elmúlt években több szereplő is belépett, a fogyasztók szemében továbbra is a Pesti Est a legelfogadottabb márka. A Pesti Est-nek saját célcsoportjában (18-35 éves, budapesti, ABC1 státuszú aktív fiatalok) közel 30 százalékkal nagyobb totál spontán márkaismertsége (66,7 százalék) van, mint az Exitnek (37 százalék) a TGI legfrissebb - 2006. augusztusi - Target Group Reklám Monitor (TGRM) kutatása alapján.
Egy korábbi kommunikációt megerősítve valóban elmondható volt 2006. júniusában, hogy a 15-29 éves budapesti fiatalok körében az Exit ismertsége (52,1 százalék) ténylegesen meghaladta a Pesti Estét (47,7 százalék). Ennek a ténynek a magyarázata, hogy az Exit az ESOMAR C2DE státuszú - pl. kevésbé iskolázott, alacsonyabb jövedelmű, rosszabb foglalkoztatási viszonyok között alkalmazott - fiatalok körében kétszer népszerűbb volt az adott hónapban a Pesti Estnél, míg ugyanebben a korcsoportban az ABC1 státuszú szegmensben a Pesti Est 26 százalékkal ismertebb az Exitnél.
Érdekes tény olvasható ki továbbá a TGI havi márkaismertségi adataiból: az Exit magazin 2006. júniusi minimális előnye a Pesti Est hatékonyabb brand-kommunikációjának következtében szertefoszlott minden célcsoportban a júliusi és augusztusi hónapokban.