A berepülési program részeként az Airbus két magasan fekvő repülőtéren, Cochabambában és La Pazban is végez teszteket; előbbi a tengerszint felett 2600, utóbbi pedig négyezer méteren van. Ekkora magasságon elsősorban a hajtóművek, a kiegészítő energiaforrás (APU) és a különböző rendszerek viselkedését és biztonságos működését kell tesztelni és bizonyítani - olvasható az Airbus közleményében. Ezek során több fel- és leszállást, valamint átstartolást hajtanak végre és hajtóműhibákat is szimulálnak, hogy megfelelő adatokat kapjanak a mérnökök azok viselkedéséről, valamint a robotpilóta működéséről.
Az Airbus A350 XWB (Extra Wide Body) tavaly június 14-én emelkedett először a magasba. A széles törzsű, két hajtóműves gép, amely 250-350 utast tud szállítani, nagyobb részben szénszál-erősítésű polimerből készült. Eddig három tesztgép készült el, és ezekkel mintegy 800 repült órát teljesítettek 200 tesztrepülés során. Összesen 2500 repült órát teljesítenek majd a tesztgépek, mielőtt az európai és amerikai légügyi hatóságok kiadják a típusbizonyítványt, és a Qatar Airways színeiben felszáll az első járat 2014 negyedik negyedévében.
MTI