Indokolatlanul drága a Posta? Diagram az előfizetői piacról!
B. Csejtei szerint a döntés mellett szóló másik fontos érv a Magyar Posta árképzési rendszere volt. A Posta többször is jelezte, számára a Hírlap Üzletág veszteséges. Erre hivatkozva 2006-ra jelentős áremelést helyezett kilátásba, ami véleménye szerint nem áll párhuzamban a nyújtott szolgáltatással. "Hosszas egyeztetések következménye egy, az idei évre vonatkozó, mérsékeltebb, de még mindig a kiadók által túlzottnak tartott tarifaemelés lett" - magyarázta, majd hozzátette: "Hosszabb távon célunk a hazai előfizetési kultúra fejlesztése és ezzel párhuzamosan az előfizetések számának, arányának növelése."

Az igazgatónő elmondása szerint a Ringierrel és a kiadó 67,7 százalékos tulajdonában lévő Népszabadsággal együtt egy professzionális üzleti partnert kerestek. A német Fiege csoporthoz tartozó F-LOG előfizetői terjesztésben piacvezető Németországban és a Cseh Köztáraságban is. A cég megfelelő számítógépes háttérrel és tapasztalattal rendelkezik, mind az adatbázis-kezelésben, mind az elosztói hálózat működtetésében, ráadásul mindezt jóval költséghatékonyabban végzi, vázolta fel a Postával való szakítás okait B. Csejtei.
Körte Ildikó