A beruházást nagyrészt osztrák állami, illetve uniós forrásokból finanszírozzák. Szabó András, az rt. elnöke elmondta, a terv technikailag azt követően válhat valóra, hogy a Sopron-Szombathely vonalszakasz után döntés született a Szombathely-Szentgotthárd szakasz MÁV-tól való átvételéről is - igaz, a tárgyalások, illetve a procedúra jogi előkészítése még folyamatban van. A Sopron-Szombathely szakasz felújítására már több mint 3 milliárd forintot költöttek, ám a munkák még itt nem fejeződtek be.
A GYSEV közelmúltban végrehajtott 997 millió forintos tőkeemelésére már elsősorban azért volt szükség, hogy az osztrák-magyar tulajdonban lévő vasúttársaság felkészülhessen a növekvő áruszállítási feladatokra. Többek között egymilliárd forintot költenek egy új soproni logisztikai központ kialakítására. Az első 3200 négyzetméteres csarnok már elkészült, s hamarosan hozzáfognak a második, nagyjából ugyanekkora alapterületű raktár építéséhez is. Emellett a Siemenstől új, korszerűbb mozdonyokat is vesz a cég - számol be a Napi Gazdaság.