2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szinte biztosan zöld jelzést kap finanszírozási oldalról is az a mintegy 16 milliárd forint értékű vasútfejlesztési program, amely lehetővé tenné, hogy a Győr-Sopron-Ebenfurti (GYSEV) Rt. Magyarországon át korszerű, nagy tömegű áru szállítására alkalmas kapcsolatot teremtsen Bécs és Graz között - írja a Napi Gazdaság.

A beruházást nagyrészt osztrák állami, illetve uniós forrásokból finanszírozzák. Szabó András, az rt. elnöke elmondta, a terv technikailag azt követően válhat valóra, hogy a Sopron-Szombathely vonalszakasz után döntés született a Szombathely-Szentgotthárd szakasz MÁV-tól való átvételéről is - igaz, a tárgyalások, illetve a procedúra jogi előkészítése még folyamatban van. A Sopron-Szombathely szakasz felújítására már több mint 3 milliárd forintot költöttek, ám a munkák még itt nem fejeződtek be.

A GYSEV közelmúltban végrehajtott 997 millió forintos tőkeemelésére már elsősorban azért volt szükség, hogy az osztrák-magyar tulajdonban lévő vasúttársaság felkészülhessen a növekvő áruszállítási feladatokra. Többek között egymilliárd forintot költenek egy új soproni logisztikai központ kialakítására. Az első 3200 négyzetméteres csarnok már elkészült, s hamarosan hozzáfognak a második, nagyjából ugyanekkora alapterületű raktár építéséhez is. Emellett a Siemenstől új, korszerűbb mozdonyokat is vesz a cég - számol be a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!