2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Várhatóan még pénteken, vagy a jövő héten utalja az orosz állami Vnyesekonombank azt a 32 millió eurót, amit az AirBridge Zrt.-nek vállalt a privatizációs során a Malév által a Magyar Nemzeti Vagyonkezelőnek fizetendő bérleti díjak garanciájaként - értesült az MTI.

Az MTI úgy tudja, hogy magyar részről az adminisztráció rendben van, már csak az utalásra kell várni. A Malév fő tulajdonosa, az AirBridge, a közvetett tulajdonos és hitelező Vnyesekonombank (VEB), a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. és a Malév 2010. február 26-án kötött megállapodást a Malév helyzetének rendezéséről. Ez a megállapodás tartalmazza ennek a 32 millió euró bankgaranciának a beváltását, amire a magyar pénzügyminiszter azt követően utasította a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-t, hogy nem született végső megállapodás a Malév jövőjéről a Magyar-Orosz Gazdasági Együttműködési Kormányközi Bizottság 2010. január 29-én tartott ülésén.

A Pénzügyminisztérium honlapján olvasható angol nyelvű megállapodás nyers magyar fordítása szerint a megállapodás hatályba lépésekor azonnal, vagy legkésőbb a hatályba lépést követő három munkanapon belül kellett volna az orosz banknak teljesítenie a fizetési kötelezettséget. A megállapodás pedig február 26-án hatályba lépett, miután azt az összes érdekelt aláírta.

A dokumentum szerint ha a megállapodás egy pontja nem teljesül, attól a megállapodás még nem veszti érvényét. Így vélhetően nem teszi semmissé a szerződést az, ha a VEB nem teljesíti a garanciafizetési kötelezettségét, de a Malév tőke- és pénzügyi helyzetének rendezésében ezt az összeget minden bizonnyal beleszámolták.

Az már korábban nyilvánosságra került, hogy a magyar állam 25,36 milliárd forintot "tesz" a Malévba. Ebből 26,7 milliárd forint a készpénz, 4,66 milliárd forint pedig apport. Így a magyar állam a Malév 95 százalékos tulajdonosává válik, 5 százalék pedig az AirBridge birtokában marad. A megállapodás mellékletéből kiderül az is, hogy a Malév 2009-ben 23,43 milliárd forint adózás előtti veszteséget könyvelt el.

Az angol nyelvű megállapodás nyers magyar fordítása szerint az egyik legfontosabb követelmény a Malév "fenntartási-megmentési és átalakítási tervének" megléte, amelyet az Európai Bizottság jóváhagyott. Ez a terv tartalmazza a Malév számára nyújtandó állami támogatás formáját és módszerét.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!